כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בהוד השרון נאבקים למען השבת: הקניון יישאר פתוח?

חברי האופוזיציה במועצת העיר הוד השרון, יואב רוזן ויגאל הררי מאיימים לצאת למאבק נגד החלטתו של ראש העירייה, חי אדיב, להתיר לקניון 'שרונים' לפעול בשבת

בהוד השרון נאבקים למען השבת: הקניון יישאר פתוח?

בהוד השרון נאבקים למען השבת: חברי האופוזיציה במועצת העיר, יואב רוזן ויגאל הררי מאיימים לצאת למאבק נגד החלטתו של ראש העירייה, חי אדיב, להתיר לקניון 'שרונים' לפעול בשבת.

הקניון שנפתח לפני שנה פתוח במשך כל ימות השבוע. העסקים הפועלים בו הם בתחום מסעדות ובתי קפה. כעת ראש העיר הודיע כי בכוונתו לאפשר לקניון לפתוח את החנויות גם בשבתות.

"ההחלטה הזאת משקפת סולם ערכים פסול ושגוי", אומר רוזן לעיתון המקומי של 'מעריב'. "הסיעה שלנו מתנגדת בתוקף להצעה. יום שבת, לצד מעמדו הדתי והקדוש, הוא יום חופשה מעבודה ומצרכנות. זהו חוק סוציאלי לטובת העובדים, ואין לשלול מהם זכות זו".

בימים האחרונים נשלחה הודעה על ידי הררי ורוזן לתושבי העיר בה הם כתבו: "פתיחת הקניון בשבת נוגדת כל ערך שבו אנו מאמינים. מדובר בהחלטה לא חינוכית שלא תורמת דבר לחינוך ילדינו.

"זו החלטה לא חברתית שמחייבת אנשים לעבוד בשבת והלטה לא תרבותית". עוד הוסיפו כי הוקמה קואליציה נגד פתיחת החנויות בשבת.

רוזן: "אנחנו מתחילים במסע רציני שיכלול מגוון רחב של אנשים שמתנגדים להפעלת הקניון בשבת. ברור שהקניון רוצה שעסקיו יהיו פתוחים בשבת, כי כך כל אנשי האזור יגיע אליו. אבל מה פתאום ראש העירייה משתף פעולה?".

הררי: "אנחנו מעוניינים לשמור על הסטטוס-קוו בעיר, לשמור על הקיים ולא להרוס אותו. שכונת נווה נאמן שבה ממוקם הקניון היא שכונה שקטה. תושביה סובלים במשך כל השבוע מההמולה והרעש סביב הקניון, מגיע להם יום אחד בשבוע חופש מהרעש ומהמטרד".

מרכז הקניות בשפיים ידוע גם הוא בפתיחתו בשבת זאת למרות ההתנגדות של הממסד הדתי והחרדי לכך, בעלי העסקים נהנים מהפעילות בשבת.

מקניון שרונים נמסר: "מיום הקמתו, מתחם שרונים פתוח בשבת לקהל הרחב, שמבקר במסעדות, בבתי הקפה ובמקומות הבילוי. הנהלת הקניון אינה מחייבת אף אחד משוכרי הקניון לפתוח את העסק במהלך השבת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}