כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הגר"ע: מותר להשמיע אשה מדברת ברדיו; קול ברמה: "לא היה ולא נברא"

אחרי שהגיעו כמעט אל מסלול התנגשות מול הרשות השניה, עלו מנהלי רדיו 'קול ברמה' אל הגר"ע הגר"ע יוסף, לשאול האם מותר להשמיע קול אשה מדברת ברדיו • הגר"ע השיב בקצרה: "מה פסול בזה?" • 'קול ברמה': "הסיפור לא היה ולא נברא. אין שינוי במדיניות"

הגר"ע יוסף. צילום: יוסי פורמנסקי
הגר"ע יוסף. צילום: יוסי פורמנסקי

נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ע יוסף, פסק בסוף השבוע להתיר השמעת אשה מדברת בתחנת רדיו. הדבר נעשה לאחר שאנשי רדיו 'קול ברמה', שאלו את הרב לעמדתו ההלכתית, לאחר תלונות שנערמו על שלחן המערכת, לאור העובדה כי הרדיו נמנע עד עתה מלשדר נשים, שדרניות או מאזינות.

התלונות נגד הרדיו הגיעו גם לרשות השניה ואפילו עד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטין. לאחרונה אף שקלה הרשות השניה הטלת סנקציות על הרדיו.

את התלונות העיקריות הובילה אגודת "זכות הציבור לדעת", שכתבה ליועץ המשפטי: "מציאות זו, של הדרת נשים הינה בלתי נסבלת בעידן המודרני. אין זה גוף שידור פרטי, אלא תחנת רדיו בזיכיון של המדינה, וככזו אינה יכולה לפעול בניגוד לזכויות יסוד, ערכים ונורמות המתקיימות בה".

לאחר הפניה החלו גם חברי כנסת להיכנס לעובי הקורה, דבר שהאיץ את הבדיקה והטיפול בעניין. חברת כנסת אחת אף ביקשה לעלות לשידור לאחר שלדבריה הוטחה בה ביקורת והיא ביקשה להגיב אף נתקלה בסירוב. היא טענה כי מדובר באפליה ועברה על חוקי האתיקה העיתונאיים.

לאחרונה נעשו מספר נסיונות לא רשמיים להגיע לפשרה בין 'קול ברמה' לרשות השניה. שני הצדדים חששו מהשלכות של הטלת סנקציות, עד שאנשי הרדיו החליטו לפנות אל הגר"ע ולשאול את דעתו ההלכתית.

על פי הדיווחים באתר "צעירי ש"ס" ובאתר Ynet, הגר"ע השיב בקצרה: "תעלו נשים. מה יש בזה?".

תשובת הרב הבהירה לאנשי התחנה כי ההחמרה ההלכתית שלהם הייתה מבוססת על טעות וכך נפתרה הפרשיה.

אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית אומר בתגובה: "הסיפור לא היה ולא נברא. לא פנינו מעולם בנושא זה אל הגר"ע יוסף". דובר התחנה מוטי עובדיה אומר: "אין כל שינוי במדיניות השמעת נשים ברדיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}