כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

זעם בשומרון: צה"ל פינה מתיישבים בשבת

זעם ביישובי השומרון • צה"ל פינה את פעילי 'חומש תחילה' מהיישוב החרב חומש בעיצומו של השבת • המתיישבים: "הפינוי מנוגד לחוק ולסיכום המפורש עם צה"ל"

מתיישבים ביישוב חומש
מתיישבים ביישוב חומש



לאחר הפסקה של מספר חודשים בתופעת חילולי השבת בפינויים מחומש, שוב חילול שבת וונדליזם בחומש.

זמן לא רב לפני כניסת השבת החלו חיילים מגדוד "קדם" של פיקוד העורף לסרוק את רחובות הישוב החרב חומש והחיפושים נמשכו גם לאחר כניסת השבת.

שלושה מתיישבים, פעילי ארגון "חומש תחילה", נתפסו לאחר כניסת השבת, הועלו בכפייה על הרכבים והוסעו בכלי רכב צבאי לישוב שבי שומרון.

הם שוחררו רק לאחר שרב הישוב וראש ישיבת שבי שומרון הרב יהושע שמידט הגיע למקום, ועימו אנשי ציבור מהישוב.

הפינוי בליל השבת נעשה בניגוד להחלטות ועדת המשנה לענייני איו"ש של ועדת החוץ והבטחון בכנסת, ותוך הפרת הסיכום עם משרד הבטחון וצה"ל כי בהתאם לחוק, לא יתקיימו פינויים בשבתות.

נודע, כי בקרב חיילי הגדוד שררה בליל השבת מבוכה ותסכול מחילול שבת וכן מכפייתם לפעול נגד יהודים.

בוועד מתיישבי השומרון גינו בחריפות את הפינוי ואת עיתויו: "כאזרחים במדינת ישראל", נאמר בהודעתם, "אנו מתביישים במי ששולח חיילים שהתגייסו כדי להגן על המדינה ועם ישראל, להלחם ביהודים אזרחי המדינה במקום באוייב. תוספת חטא על פשע היא כפיית החיילים לעלות לחומש דווקא סמוך לכניסת השבת במטרה שקופה להציק לאזרחים היהודים השוהים בחומש כבר למעלה משלוש שנים וחצי – דווקא בשבת - מתוך ידיעה שרובם שומרי שבת".

יו"ר ועדת המשנה לענייני איו"ש ויו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין זעם ואמר, "הדבר נעשה בניגוד לחוק ולסיכום עם צה"ל. הנושא יידון בוועדה – נעשה מה שצריך על מנת למנוע חילולי שבת ובמיוחד להבהיר כי–במיוחד בעת הזאת-תפקידו של צה"ל הוא לשמור על אזרחי ישראל ולא להאבק בהם".

ח"כ אורי אריאל קרא לרמטכ"ל להתערב ואמר, "לא נסכים לקבל את חילולי השבת החוזרים והנשנים הללו. חילול שבת למטרות פינוי הוא עברה על חוקי הצבא. בישיבות ועדת החוץ הוחלט בצורה מפורשת, בנוהל כתוב ומוסכם, כי הדברים הללו לא יישנו. אני מצפה מהרמטכ"ל כי יעצור את התופעה החמורה הזו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}