כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

אירועים ב' אייר

אירועים ב' אייר

  • ב' אייר התשע"א

ה' תקכ"ה: נפטר הג"מ רבי פנחס אליהו הורוויץ זצ"ל (ב"ר מאיר) בעל 'ספר הברית'.
ה' תקע"ב: נפטר הג"מ אברהם דוב אויערבך זצ"ל (ב"ר יהודה אריה לייב) אב"ד חמלניק ופולנאה.
ה' תקצ"ד: נולד הרה"ק המהר"ש זצוק"ל האדמו"ר הרביעי בשושלת אדמו"רי חב"ד.
ה' תרע"ה: נפטר הג"מ רבי משה זקן מאזוז זצ"ל ראב"ד ג'רבה.בעל 'שערי משה'.
ה' תרס"ט: נפטר הג"מ אברהם יצחק גליק זצ"ל (ב"ר שמאי) בעל 'יד יצחק'.
ה' ת"ש: במהלך מלחמת העולם השנייה, מתחילה המערכה על צרפת כאשר גרמניה פולשת להולנד, לבלגיה, ללוקסמבורג ולצרפת, ונמשכה כחודש וחצי, כשבסיומה גרמניה מביסה את כולן.
ה'תש"ג: נולד הרצל בודינגר, שהיה לימים מפקד חיל האוויר הישראלי.
ה' תש"ה: לקראת תום מלחמת העולם השנייה, מחנה הריכוז ברגן-בלזן שבגרמניה, שהוקם כמחנה מעבר שנועד בעיקר להחזקת יהודים לצורך מיקוח וחילופין בגרמנים שהיו בידי בעלות הברית, משוחרר על ידי בעלות הברית. לאחר שהבריטים נכנסים למקום הם מדווחים לעולם כי "המחנה היה מכוסה לאורכו ולרוחבו כשטיח, בגופות ובזוהמה". במחנה היו כ- 60 אלף אסירים. רובם חולים במצב קשה. בשטח המחנה היו מוטלות גוויותיהם של אלפים רבים שעדיין לא נקברו. לאחר השחרור, מתו עוד כ-14 אלף איש שלא ניתן היה כבר להצילם בגלל מצבם הבריאותי הירוד.
ה' תש"ז: חבר ארגון לח"י משה ברזני, וחבר אצ"ל מאיר פיינשטיין שנעצרו על ידי הבריטים ונשפטו לתליה, שמים קץ לחייהם זמן קצר לפני עליתם לגרדום.
ה' תש"ח: הוועד הערבי העליון (הגוף הפוליטי העליון שהנהיג את הקהילה הערבית בארץ ישראל המנדטורית משנת תרצ"ו ועד מלחמת השחרור) קורא לכל האליטה הפלסטינית שנמלטה לשוב לקראת הקמת מדינה עצמאית.
ה' תש"י: מבצע עליית עזרא ונחמיה. תחילת מבצע ההטסה הגדול בתולדות המדינה שנקרא על שם הנביאים עזרא ונחמיה, מנהיגי העם היהודי בבבל ובארץ ישראל בתחילתה של תקופת בית שני. היו שכינו אותו מבצע בבל או מבצע עלי בבא. הקהילה היהודית בעיראק הייתה אחת הקהילות היהודיות העתיקות והגדולות בארצות ערב. ראשיתה של הקהילה - בגלות בבל, בעקבות חורבן ירושלים ובית המקדש בידי נבוכדנאצר מלך בבל. לאחר שממשלת עיראק הסכימה להתיר את יציאתם של היהודים מתחומה, הוטסו בתקופה של כשנה וחצי כ-120,000 יהודי עיראק לישראל. רכושם של היוצאים מעיראק שנאמד אז ביותר משלושים וחמישה מיליון דולר, הוקפא על ידי ממשלת עיראק.
ה' תשל"ה: מלחמת אזרחים שניה, פורצת בלבנון בעקבות סכסוכי דת בין הנוצרים והמוסלמים במדינה. במלחמה, על כל שלביה, נהרגו כ-150,000 איש, נפצעו כ-200,000 איש וכ-17,500 איש הוגדרו כנעדרים והוכרזו כמתים. בנוסף נטשו את ביתם, מרצון או שלא מרצון, כ-790,000 איש וכ-1,000,000 איש היגרו אל מחוץ לגבולות לבנון. חלק הארי מהם נכנסו כפליטים לתחום סוריה. רבים אחרים נהפכו פליטים בלבנון עצמה. הנזק הוערך על ידי קרן המטבע הבינלאומית בכ-25 מיליארד דולר. מרביתו של הנזק מקורו בבריחת כ-200,000 מומחים ובעלי מקצוע אל מחוץ לגבולות לבנון והרס רוב מפעלי התעשייה במדינה. בכך, הקיץ הקץ על שגשוגה של המדינה שהוגדרה כ'שוויץ של המזרח התיכון'.
ה' תש"ן: נפטר הג"מ רבי אברהם בדוש זצ"ל ממקסיקו בעל 'מאורות אברהם'.
ה' תשנ"ד: פיגוע התאבדות באוטובוס בחדרה, על ידי מחבל, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. התוצאה 5 הרוגים ו-30 פצועים.
ה' תשס"ז: נפטר הרה"ח רבי יהודה מאיר אברמוביץ ז"ל (ב"ר אברהם חנוך) יו"ר וועד הפועל של אגודת ישראל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}