כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

המנהלות קבעו: מקימים ועד כשרות לבגדי נשים

מנהלות בתי ספר של כל החוגים התכנסו בויליאמסבורג כדי לתמוך ביוזמת האדמו"ר מסאטמר: מי שתלך בבגד ללא הכשר, לא יתקבלו ילדיה ללימודים • ומי החרים את הכנס?

המנהלות קבעו: מקימים ועד כשרות לבגדי נשים

כינוס היסטורי בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין: כל מנהלות בתי הספר לבנות מויליאמסבורג, בורו פארק, מונסי וקרית יואל השתתפו בישיבה מיוחדת שהתקיימה באולם בית הספר לבנות של סאטמר בוויליאמסבורג, כדי לדון על היוזמה - עליה הצהיר האדמו"ר מסאטמר בחול המועד - של הקמת ועד כשרות לבגדי נשים.

הייתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של היהדות החרדית בארצות הברית, שמנהלות בתי הספר מחוגי סאטמר, פאפא, בעלזא, ויזניץ, בית יעקב, וויען, סעקיוורא, סעקיוורא-בורו פארק ועוד חוגים רבים אחרים מתכנסות יחד.

כל המנהלות, כולל מנהלות 'בית יעקב', דיברו על הצורך להקים ועד כשרות לבגדים,
והחליטו לשלב ידיים כדי "להוציא מכח אל הפועל את הוועד".

האדמו"ר מסאטמר הכריז על היוזמה להקים ועד כשרות לבגדים ויסוד תקנון כי מי שהולכת עם בגדים ללא הכשר, לא יקבלו את ילדיה לבתי הספר ותלמודי התורה, ביום ראשון של חול המועד, בפני אלפי חסידי סאטמר שהתכנסו בבית המדרש הגדול בויליאמסבורג, כדי להאזין למשא המרכזי השנתי של האדמו"ר.

האדמו"ר הודיע בדרשתו, כי חייבים לתקן את כל נושא הצניעות, החל מהפאות וכלה בלבוש הביתי והחלוקים.

על פי התכנית, ועד הכשרות לבגדים יתנהל מול ראשי החברות המייצרות בגדים ומול בעלי חנויות הבגדים, כדי לקבוע את טיבם של הבגדים הכשרים.

שמות המפעלים והחנויות המוכרים רק בגדים כשרים יפורסמו. ומי שתלבש בגד שלא נקנה בהכשר הוועד - ילדיה לא יתקבלו ללימודים בבתי הספר ובתלמודי התורה.

בכנס המנהלות לא נטלו חלק מנהלות בתי החינוך של האדמו"ר מסאטמר, רבי זלמן לייב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}