כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

נתונים: לופוליאנסקי היה נקי יותר מברקת

נתונים חדשים מגלים: מהשוואת קנסות שנרשמו בירושלים מאז שנת 2007 בתחום ניקיון העיר, לופוליאנסקי שמר על ניקיון יותר מאשר ברקת • "לופוליאנסקי היה הרבה יותר רגיש לנושא הניקיון"

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



נתונים חדשים מגלים, כי מהשוואת קנסות שנרשמו בירושלים מאז שנת 2007 בתחום ניקיון העיר, ראש העיר הקודם, אורי לופוליאנסקי שמר על ניקיון יותר מאשר ראש העיר הנוכחי, ניר ברקת.

מהנתונים, שנחשפו על-ידי יו"ר האופזיציה, פפה אללו, עולה כי שיעור הקנסות שנרשמו בירושלים בשנה האחרונה ירד לעומת השיעור שנרשם בזמן כהונתו של אורי לופוליאנסקי. מדובר בדו"חות שנרשמו נגד תושבים שהשאירו אשפה ולכלוך ברשות הרבים.

הממצאים מגלים, כי בשנת 2010 כולה נרשם רק דו"ח אחד נגד בעליו של כלב שלא אסף את צרכיו של חיית המחמד שלו. בשנת 2009 ניתנו שלושה דו"חות מסוג דומה, ואילו ב-2007 נרשמו 10 - גבוה משמעותית מהשנה שחלפה.

מהנתונים עולה לכאורה, כי בתקופת לופוליאנסקי הונהגה מדיניות תקיפה יותר גם כלפי משליכי פסולת בנייה - בעיה חמורה במיוחד בעיר, במיוחד בשכונות הרחוקות. בשנת 2007 נרשמו 2,265 דו"חות, בשנת 2009 ירד מספר הדו"חות ל-1,038 ובשנת 2010 נרשמה ירידה נוספת כשמספר הדו"חות עמד על 949 בלבד.

גם באשר לאכיפת החוק נגד עישון במקומות ציבוריים מתגלה תמונת מצב דומה. לפני ארבע שנים חולקו 1,131 דו"חות למעשנים. לפני שנתיים כבר ירד מספרם ב־70 אחוז, ל־333. הירידה נמשכה בעקביות וב־2010 נרשמו רק 246 דו"חות.

ניר ברקת. צילום: ארכיוןצילום: ניר ברקת. צילום: ארכיון
ניר ברקת. צילום: ארכיון


"האשם הוא ברקת"

"כולם רואים שניקיון העיר הוא לא משהו שהשתפר בתקופה האחרונה", אומר פפה אללו, יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "העיר ממשיכה להיות אחת הערים הכי מלוכלכות שיש בארץ.

"מי שצריך לקחת את האשמה על ראשו הוא ראש העיר, ניר ברקת. אני זוכר ואני יכול לשבח שלופוליאנסקי היה הרבה יותר רגיש ומודע לנושא של הניקיון והתוצאות של הנתונים הללו מוכיחים זאת.

"יש פחות קנסות היות שהאכיפה נהייתה חלשה יותר ועברייני הלכלוך ממשיכים לעשות כל העולה על רוחם".

בעיריית ירושלים דחו את הטענות והגיבו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הירידה במספר הדו"חות בתחומים השונים נובעת מירידה במספר המזהמים, בזכות פעולות הסברה נרחבות שעורכת העירייה, לצד פעולות הרתעה אשר מוכיחות את עצמן.

"באשר לצרכי הכלבים, מבוצעות פעולות הסברה וביקורות פתע. בפסולת הבנייה כוח ההרתעה נובע מהכבדת הקנסות, החרמת כלים והגשת כתבי אישום, כולל ביטול רישיון רכב של משאיות. פקחי העירייה מבצעים ביקורות נגד מעשנים בריכוזי קהל בתדירות גבוהה. לאחרונה חלה מגמת ירידה בעישון במקומות ציבוריים, דבר שהקטין משמעותית את רישום הדו"חות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}