כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

כתב אישום נגד זוסמן: הונה בעשרות מיליונים

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד מוישי זוסמן, בגין 11 מקרים של עבירות מרמה, זיוף, ועבירות לפי חוק המחשבים • הפרקליטות דורשת: מעצר עד תום ההליכים

זוסמן
זוסמן

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש הבוקר (ה') כתב אישום נגד איש העסקים הבני-ברקי, מוישי זוסמן, בגין 11 מקרים של עבירות מרמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף ועבירות לפי חוק המחשבים. על פי כתב האישום מדובר בהונאה בסכום של עשרות מיליוני שקלים.

זוסמן נהג להציג את עצמו בפני בני משפחתו, חבריו ומכריו כמי שעוסק בהשקעות במט"ח ובסחורות, ובאמצעות הבטחות שווא שכנע אותם למסור לו סכומי כסף גדולים.

כך, לדוגמא, בתקופה של מספר חודשים מועט הוא הצליח לקבל סכום כולל של כ-1.8 מיליון שקל, 2.3 מיליון דולר ו-100 אלף אירו.

בכתב האישום נטען, כי זוסמן שלשל את הכסף לכיסו ולא השקיע אותו כמובטח.

הפרשה התפוצצה בדצמבר 2009, לאחר שחברת איזי פורקס, מהמובילות בשוק המסחר במט"ח, הגישה תלונה נגד זוסמן. הפרשה נחשפה לאחר שבקרב תושבי בני-ברק החלו לצוץ שמועות לפיהן זוסמן הונה משקיעים בהונאת פונזי ותכנן לברוח לחו"ל.

עוד נאשם זוסמן בכך שהקים, באמצעות אדם אחר, אתר אינטרנט הנחזה להיות אתר אינטרנט של חברה מוכרת לביצוע השקעות – Easy Forex, ובאמצעות אתר זה, הציג הנאשם בפני המתלוננים תשואות כוזבות על השקעתם.

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את זוסמן עד תום ההליכים נגדו.

לדברי הפרקליטות, הבקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשה, "לאור העובדה שמשפחתו של זוסמן בחו"ל ושיש ברשותו אמצעים כלכליים, יש חשש כי אם ישוחרר מהמעצר הוא יימלט לחו"ל".

זוסמן נעצר לפני מספר ימים ושוהה בימים אלו במעצר. הוא גורש לפני כשבוע מארה"ב - לשם נמלט לאחר התפוצצות הפרשה - בגין שהייה בלתי חוקית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}