כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

אובמה החליט: לא אפרסם תמונת בן לאדן

"אין לנו ספק שמדובר בבן לאדן", אמר אובמה בראיון, "חשוב לנו שתמונות גרפיות מאוד של מישהו שנורה בראשו לא יסתובבו בעולם ויגרמו להסתה נוספת או לתעמולה"

אובמה החליט: לא אפרסם תמונת בן לאדן

לאחר התלבטות ארוכה החליט נשיא ארה"ב ברק אובמה שלא לפרסם את תמונת גופתו של אוסמה בן לאדן. להחלטה קדמו חילוקי דעות בתוך הבית הלבן, בין מזכירת המדינה לראש ה-CIA.

"אין לנו ספק שמדובר בבן לאדן", אמר אובמה בראיון אתמול, "חשוב לנו שתמונות גרפיות מאוד של מישהו שנורה בראשו לא יסתובבו בעולם ויגרמו להסתה נוספת או לתעמולה. אנו לא רוצים להציג אותן כמעין נצחון. זו לא הדרך שלנו".

לדברי הנשיא יש הוכחה מוחצת שבן לאדן נהרג: "העובדה הפשוטה שלא נראה אותו מתהלך יותר על פני האדמה".

ראש ה-CIA לאון פאנטה דחף כל העת לפרסם את התמונה. "השורה התחתונה היא שתפסנו את בן לאדן ואני חושב שנחשוף לעולם כולו שאכן הצלחנו להרוג אותו", אמר פאנטה. "ניתחנו את התמונות והן לא מותירות מקום לספק שאכן מדובר בבן לאדן".

על פי סקר של רשת CNN, לא פחות מ-56 אחוזים מהציבור האמריקני תומכים בפרסום התמונות. "נעשה כל שביכולתנו כדי לוודא שלאיש לא יהיה בסיס לנסות ולהכחיש את העובדה שתפסנו את אוסאמה בן לאדן", אמר ג'ון ברנן יועצו של אובאמה למלחמה בטרור.

הסנאטורית הרפובליקנית קלי אייוט אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ראתה במו-עיניה את התמונה ואין לה ספק שמדובר בטרוריסט המבוקש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}