כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

תושבי מודיעין-עילית: השר אהרונוביץ' ישמור עליכם

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הודיע כי הוא אישית יטפל במגיפת הפריצות במודיעין-עילית • ועוד הבטחה: 200 תקנים חדשים לשירות-אזרחי של חרדים במשטרה

תושבי מודיעין-עילית: השר אהרונוביץ' ישמור עליכם



לא רבים בציבור החרדי מכירים את השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. אבל מי שמכיר, מכיר אותו מהפן היותר חיובי שלו.

לפני כשנתיים התפרסמה דבר פגישתו של השר עם גאב"ד העדה החרדית בנושא פתיחת חניון קרתא בשבת. "באתי לשמוע וללמוד", אמר השר לרב, שהגיב באופן נחרץ באמרו כי "על שבת אין פשרות".

הנוכחים סיפרו לאחר הפגישה כי היא התנהלה תוך מתן כבוד הדדי. באותה הזדמנות סיפר השר לגאב"ד על לימודו בנעוריו בישיבה בצפת ועל כך שאביו נולד בקובנא. השיחה, אגב, התנהלה ביניהם ב...אידיש.

הבוקר, במסיבת עיתונאים לרגל יום העצמאות, סקר השר נושאים רבים הקשורים במשרדו. מטבע הדברים, עלו שם בעיקר נושאים שאינם קשורים במישרין לציבור החרדי, אך חשובים לכל אזרח במדינה. וזה היה אופיה של תחילתה של השיחה, אך סופה, בשיחה בנושא...העיר מודיעין עילית.

חרדים במשטרה

נתחיל מראשיתם של דברים. תחילה סיפר השר אהרונוביץ' כי הוא זה שפנה לנשיא המדינה, שמעון פרס, בבקשת חנינה לשוטרים מנהריה וכי פנה הבוקר לפרקליט המדינה בבקשה להקים ועדה ציבורית שתבחן את האפשרות להחזירם לשירות. "הם פעלו במציאות קשה ומורכבת, לא תמיד המשטרה עמדה מאחוריהם", אמר השר, בהוסיפו כי זה אמנם "לא מצדיק את מעשיהם", אך מסביר למה חש צורך להתערב.

בהמשך עבר השר לדבר על נושא שכר השוטרים, וציין את העובדה כי המשטרה נתקלת בקשיים בדרך לגייס שוטרים.

הוא איים לבחון ברצינות הצעת חוק פרטית של מספר ח"כים בנושא התאגדות בתוך המשטרה והשב"ס. "עד כה עיכבתי את תמיכתי בהצעת החוק, אך אשקול לתמוך בה כבר במושב הקיץ הקרוב. אמרתי זאת לשר האוצר, יובל שטיניץ, וגם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואני יודע שבאוצר כבר נכנסו לכוננות".

השר דיבר על תדמית המשטרה, ש"חייבת להשתנות". לדבריו, יש פרדוקס בין הנתונים היבשים, המראים על ירידה בפשיעה, לבין תחושת הביטחון של הציבור, נושא אותו שם בראש סדר יומו מאז נכנס לתפקיד.

מבחינת הציבור החרדי, יש כמה בשורות חשובות.

האחת, הקמתה של נקודת משטרה בהר הזיתים, בה יפעלו 30 שוטרים. "כך נוכל למנוע את מעשי הוונדליזם ואת הפגיעה במצבות", אמר השר.

בנוסף, השיג השר אהרונוביץ' 200 תקנים חדשים לחרדים המבקשים לבחור במסלול השירות האזרחי.

מדובר בשנת שירות במהלכה מקבל המשרת 2,000 שקלים לחודש כמלגה, כאשר השנה הזו נחשבת לו לשנת שירות לכל דבר ולאחריה הוא זכאי לצאת לשוק העבודה מבלי לשרת שירות בצה"ל.

אין ספק שהאופציה לבצע שירות כזה במסגרת כוחות המשטרה, תוכל להועיל לעיבוי הכוח בריכוזים החרדיים.

בסיום הדיון אפשר השר לעיתונאים שנכחו בפגישה להציג את שאלותיהם. ניצלתי את ההזדמנות כדי להעלות בפניו את מצוקתם של תושבי מודיעין עילית בכל הנוגע לביטחונם האישי.

"אין זה סוד כי במהלך החודשים האחרונים תוקף גל של פריצות את העיר מודיעין עילית, בה אין תחנת משטרה. הניסיונות להקים ארגון "משמר אזרחי" או ארגון "השומרים" כפי שקיימים בריכוזים חרדיים אחרים, לא עלה עד כה יפה. האם בדעת המשטרה לטפל בנושא? ואיך מאפשרים לתושבים, המשלמים בכל חודש אגרת שמירה של כ-25 שקלים, לזכות לשמירה על ביתם ועל רכושם?" –הצגתי בפניו את השאלה.

כתב "קול חי", שנכח באירוע, הוסיף אף הוא פרטים בנושא ותיאר בפני השר את ארגון "השומרים" הפועל בהצלחה במקומות רבים בארץ.

למען הגילוי הנאות, הצורך בטיפול בנושא התעורר אצלי לאחר ששבתי הביתה מחופשת פסח רק כדי לגלות שכל הדיווחים על פריצות לבתי תושבים, התממשו...בביתי שלי.

כידוע, אין כמו לחוש על הבשר כדי לזרז גם את מי שלא היו מזורזים עד כה, והנושא, עליו קיבלתי פניות רבות מתושבים אך די הזנחתי, זוכה אצלי בימים אלו לעדיפות מתקנת...

השר אהרונוביץ' נראה כמי שמכיר את הפרטים, לפחות את רובם. הוא ציין כי ברצונו לבדוק את האפשרות לשלב את העיר במסגרת פרויקט "עיר ללא אלימות", ולחילופין לבדוק אפשרויות נוספות.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}