כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

המחיצה ב'שרתון' נפלה • הגר"נ קרליץ: "מותר ללכת"

המחיצות בחוף הנפרד בתל אביב - נפלו • השיפוצים יסתיימו בסוף הקיץ, ורבני בני ברק חלוקים: האם מותר ללכת לחוף הפרוץ • ומה אומרים בעיריית תל אביב?

חוף ים נפרד. תמונת ארכיון
חוף ים נפרד. תמונת ארכיון



עונת הרחצה בחופי ישראל תפתח ביום שישי הקרוב.

רבים מהציבור החרדי הנוהגים לבלות את ימי הקיץ החמים בחוף הנפרד 'שרתון' בתל-אביב ייאלצו השנה לוותר על התענוג ולחפש תחליפים אחרים.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי בחודש האחרון נעשים שיפוצים בחוף הנפרד הממוקם בשורת החופים התל-אביביים ובשל כך הכניסה למקום נעשית דרך חופים מעורבים. למותר לציין, כי המעבר בחופים אלו – בהם ישנם מראות אסורות – אינה אפשרית עבור בני תורה ואברכים ובכלל.

גם גדר הבטון שתפקידה היה להפריד ולהסתיר בין החוף המעורב לחוף הנפרד הוסרה בשבועות האחרונים, ונוצר מצב בו החוף הנפרד צמוד לחוף הפרוץ, ללא כל גדר הפרדה.

"ביום שישי האחרון הגענו לחוף שרתון", מספר אברך כולל, תושב בני ברק ואב לשני ילדים. "נכון שעונת הרחצה טרם החלה, אבל נאלצנו להיכנס אל החוף דרך מרכז החוף המעורב תוך שאני וילדיי נאלצים להיתקל בפריצות של ממש. צריך למחות על כך ולהזהיר את הציבור".

מבירורים שערכנו עולה כי למרות שעונת הרחצה יוצאת לדרך ביום שישי הקרוב, עבודות השיפוץ בחוף יסתיימו אך ורק לקראת ימי בין הזמנים, בחודש יולי הקרוב.

העירייה החליטה: אין אוטובוסים לחוף

"ישנם רבנים שאוסרים ללכת לחוף שרתון", אומר עסקן חרדי, "יש קטע הליכה שכשמגיעים לחוף, עוברים בסמוך לחוף המעורב, הרבנים לא מסכימים לכך. אבל רבנים אחרים כמו הגר"נ קרליץ אומרים שכן אפשר ללכת לשם בגלל שאין לציבור תחליף אחר.

"כך או כך נוצר מצב שאין לנו אף אחד שיכול לקחת אחריות על החוף הזה, גם לא רבני תל-אביב והנושא נופל בין הכיסאות, למרות שהציבור החרדי פוקד את החוף בתל-אביב בהמוניו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנציג החרדי בעיריית תל-אביב, נפתלי לוברט, פועל שעות נוספות כדי לצמצם כמה שיותר את זמן העבודות זאת כדי שהציבור יוכל להנות כבר מרחצת מהדרין כבר בימים הקרובים.

בשל הויכוח בין הרבנים, הודיעה עיריית בני ברק כי למקום לא ייצאו אוטובוסים לרווחת התושבים.

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בעקבות הסופה הגדולה בחודש דצמבר ניזוק חוף הנפרד באופן הקשה ביותר; תחנת ההצלה נהרסה באופן בלתי הפיך והמבנים והחומות ניזוקו עד כדי הוצאת צו שיפוץ למתחם.

"בעקבות כך יצאה העירייה לשיפוץ כללי בחוף לפני כחודש, לאחר שהעבודות אושרו ותוקצבו. העבודות צפויות להסתיים בחודש יולי והן כוללות את החזרת המצב לקדמותו ושיפוץ וחידוש כל המבנים בחוף, כולל המלתחות.

"כרגע לא מוצבת בחוף תחנת הצלה והוא אסור לרחצה. החוף ייפתח לרחצה בשלב מאוחר יותר ועל כך תבוא הודעה בנפרד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}