כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

כיכר ספרא או אל אקצה? • מסגד בעיריית ירושלים

העובדים הערבים בעיריית ירושלים ביקשו מקום להתפלל • יו"ר ועד העובדים שלח אותם לחדרי הישיבות • הסיעות החרדיות זועמות: "פרובוקציה" • העירייה: "לא שמענו התנגדות"

כיכר ספרא, בקרוב מסגד. צילום ארכיון
כיכר ספרא, בקרוב מסגד. צילום ארכיון

לפני כחודש פרסמנו כאן, ב'בחדרי חרדים', את בקשתם של עובדי עיריית ירושלים המוסלמים מיו"ר וועד העובדים ציון בן דאהן למצוא להם חדר בו יוכלו להתפלל בצורה מסודרת במהלך שעות הצהריים. זאת במקום לערוך את התפילה במסדרונות העירייה לעיני העוברים והשבים.

העובדים טענו באוזניו של בן דאהן כי הם דורשים מקום מסודר להתפלל בו, בדיוק כשם שהעובדים הדתיים והחרדים נהנים במשך שנים ארוכות מבית כנסת מסודר הממוקם בבניין העירייה.

בן דאהן נפגש בימים האחרונים עם שני נציגים ערבים מוועד העובדים שהציגו את בקשתם. "הם רוצים איזה חדרון קטן שיוכלו לבוא, להתכופף ולהתפלל כפי שהם נוהגים", הוא אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים'.

לכל אגף בכיכר ספרא יש אולם ישיבות קטן המשרת את צורכי מנהל האגף ומנהלי המחלקות לכינוס העובדים לדיונים בנושאים שונים. הרעיון המתגבש הוא שבמשך שעה בצהריים יוקצה חדר הישיבות ויהפוך למעין מסגד לשעה כדי שהעובדים המוסלמים יוכלו להתפלל תוך שמירה על פרטיותם.

"הפתרון המסתמן", אומר בן דאהן, "שכל אחד באגף שלו יהפוך את חדרי הישיבות למקום תפילה בין השעות 12:00 ל-13:00. כפי שקיים בית כנסת בכיכר ספרא המשרת את כלל עובדי העירייה, יש צורך בהקצאת חדר תפילה למוסלמים".

יחד עם זאת טוען בן דאהן כי הוא לא מאמין שיבואו יותר מ-10 עובדים להתפלל מדי יום בחדרי הישיבות.

הרעיון שמעלה בן דהאן בשמם של העובדים המוסלמים לא מצא חן בעיני הסיעות החרדיות והדתיות והוא מעורר כעס רב בקרב חברי מועצה רבים המתנגדים לנושא. "זאת פרובוקציה. ודאי שלא נסכים לדבר כזה במקום בו יושבים האנשים המייצגים את עיר הקודש ירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לא נעשתה כל פנייה של עובדים בנושא. במידה ותתקבל פנייה כזאת, הנושא ייבדק ויובא לדיון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}