כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

תקדים • הממשלה וה'קנאים' ישתפו פעולה במירון

משרד האוצר והחסידות הקנאית 'תולדות אברהם-יצחק' - ישתפו פעולה במימון הכשרת דרך כהנים במירון • הדרך נועדה לאפשר את ההדלקה המסורתית של החסידות

ההדלקה במירון
ההדלקה במירון

בעקבות פעילותו של סגן שר החינוך ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, הודיע היום אינג' אלכס ויזניצר יו"ר ועדת החמישה, כי במסגרת התקציב שמשרד האוצר אישר לפיתוח התשתיות בהר מירון לקראת ל"ג בעומר, יוקצה רבע מיליון ש"ח, עבור דרך כהנים חדשה ומהודרת.

כזכור, לפני כשבוע קיימו סגן השר מוזס וסגן שר האוצר יצחק כהן ישיבת היערכות מיוחדת יחד עם הגורמים המקצועיים במירון, כדי לעמוד על הצרכים הטכניים וההלכתיים לקראת ההילולא.

במהלך הישיבה הוחלט לשפץ ולשדרג את מערכת הביוב, את דרך בורמה ב' שתשמש ככביש מילוט, ריבוד הכבישים הקיימים והקמת תשתית תאורה גם במתחם רבי יוחנן הסנדלר בעלות של מיליון ו250אלף ש"ח.

לאחר הישיבה סייר מוזס בתוואי דרך המהדרין יחד עם הרב ישראל דרעי סמנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים.

אליהם התלוו גם נציגי בד"צ העדה החרדית, אגודת אתרא קדישא ומכון משמרת הכהנים בראשות המו"צ הרה"ג משה ברנדסופר.

הקבוצה העלתה את בעיית הכהנים בדרך המהדרין הקיימת, הרב מוזס אף קיבל פנייה אישית בנידון מהאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

היום התבשר הרב מוזס כי אושר תקציב נוסף ע"ס 250 אלף ש"ח בזכות פעילות סגן שר האוצר הרב יצחק כהן להקמת דרך מהדרין נוספת לכהנים, לצד דרך המהדרין הקיימת כיום, שם התגלו מערות קבורה.

דרך הכהנים תוקם לכל אורך דרך מהדרין, ותורחב מול ציון הרשב"י בכדי שכל הכהנים יוכלו להתפלל במקום מסודר, שם יוקמו גם שירותים ניידם וברזי מים, וכן עמדות לחלאקה.

על פי הסיכום דרך המהדרין החדשה לכהנים תוקם בעלות משוערת של חצי מיליון ש"ח, כשמחצית מהעלות תממן ועדת החמישה בראשות אינג' אלכס ויזניצר, שאר הסכום ימומן מתרומת נדיבי חסידות תולדות אברהם יצחק.

גורמים בחסידות התנערו מייחוס שיתוף פעולה שלה עם המדינה. לדבריהם נפגשו עם גורמי הממשלה רק כדי שהגורמים הללו לא יפריעו להם להכשיר את הדרך לצורכי אנשי החסידות העולים מירונה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}