כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

לא משתלם לזרוק פשקווילים • העונש: 25,000 ש"ח

לפנות בוקר התנהל ברחובות בני-ברק מרדף אחר אב ובנו, שמתפרנסים מ... השלכת פשקווילים • העירייה: "מי שחשב לעשות זאת בהיחבא בלילות ובכניסת שבת - התבדה"

פשקוויל. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי
פשקוויל. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי

דוחו"ת כספיים בסכום גבוה במיוחד – 25,000 שקלים חדשים – הוטלו בימים אלו על תושבים ממרכז הארץ שנתפסו בשעות לפנות בוקר בהשלכת פשקווילים ברחובותיה הראשיים של העיר בני-ברק.

לפני כשנה וחצי הגביר האגף לתברואה ולפיקוח של העירייה את סיוריו בשעות שלפני כניסת שבת או חג וגם בשעות הלילה המאוחרות של ימי החול, לאחר שהוברר שישנם גורמים הסבורים שבשעות אלו אין פיקוח ברחבי העיר, וכל איש הישר בעיניו יעשה, אם זה בהשלכת כמויות ענק של פשקווילים ע"י גופים מסחריים או ציבוריים בנושאים שונים ומגוונים.

בעירייה רואים בהשלכת פשקווילים אפקט חמור של לכלוך רחובות העיר ופגיעה בתושביה, אך יחד עם זאת יש בפעולה פסולה זו גם גזילת כספי ציבור של סכומי הכסף ששולמו למנקים תמורת טיאוט הרחובות והצורך בעבודתם בשנית.

לצורך המעקב אחר משליכי פשקווילים, מפעילה העירייה סיורים שונים, שתוגברו באורח ניכר באחרונה עם כניסתו של רכב השיטור המשולב לפעילות, כאשר ברכב השיטור פועלים יחדיו פקח עירוני ושוטר ממשטרת מרחב דן.

ואכן, בתחילת השבוע, בשעה 4 לפנות בוקר, נמצאו פשקווילים בהמוניהם מושלכים בחוצות העיר, ונעשו ניסיונות ללכוד את המשליך, שחזר על מעשיו, אך לא נלכד.

למרדף אחר המשליך הצטרף סיור של ניידת השיטור המשולב, שלתדהמת הפקח והשוטר גילו אב ובנו מאחת מערי מרכז הארץ, עסוקים בהשלכת הפשקווילים.

עם רישום הדוחו"ת למשליכי הפשקווילים, פנה מר נתנאל נחום, מנהל האגף לתברואה ולפיקוח של העירייה לקבלת חוות דעת של עו"ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של העירייה שקבע כי בהתאם לחוק רשאית העירייה להגיש למשליכים דו"ח בסך 470 ₪ על כל אחד מהמקומות בהם הושלכו הפשקווילים, ומסיכום ההשלכות הגיע האגף לסכום של 25,000 ₪, והפקחים יצאו לביתם של המשליכים, כדי למסור להם את הדוחו"ת.

ראש העירייה יעקב אשר הדגיש כי אין העירייה שמחה לאידו של איש ולא על הקנס הכספי הגבוה שהוטל על מאן דהוא, אך המציאות היתה שלאחר כל הפניות והפרסומים להימנע מהשלכת פשקווילים לרשות הרבים, היו אנשים שהעזו להגיע לפנות בוקר לעיר ולזרוק פשקווילים בעשרות מקומות ולגרום גם לפגיעה בחזות העיר וגם לפגיעה באגף התברואה שנאלץ לשלוח שוב עובדים לכל אותם מקומות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}