כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

שבוע אחרי הפיגוע: מאות מתפללים התבצרו בקבר יוסף

תחת אבטחה כבדה, הגיעו בני משפחות פוגל ולבנת, שאיבדו את יקיריהם באירועי הטרור בשבועות האחרונים • במקביל: 'נוער הגבעות' לא ויתר - והגיע לקבר דרך רחובות שכם

מחכים באוטבוס לכניסה לקבר יוסף. צילום: יעקב נחומי
מחכים באוטבוס לכניסה לקבר יוסף. צילום: יעקב נחומי

שבוע לאחר הפיגוע: מאות מתפללים הגיעו הלילה (ב) לקבר יוסף בשכם תחת אבטחה כבדה של צה"ל. בראש המתפללים - בני משפחתו של בן יוסף לבנת, שנהרג בשבוע שעבר בפיגוע הירי סמוך לקבר - וכמה מבני משפחת פוגל, שרידי הפיגוע האכזרי באיתמר.

בני משפחת לבנת הגיעו למתחם הקבר לאחר שקמו מהשבעה ושהו על הציון ללא מלווים נוספים.

חיים פוגל, אביו של אודי הי"ד, הסביר לאחר ביקורו בקבר את חשיבות התפילה והביקור במקום: "אודי, השם יקום דמו, התפלל בקבר לפני כמה חודשים וקבענו לבוא לכאן יחד, דבר שלא זכיתי לו. היום אני פה בעיקר בשבילו".

אומנם, צה"ל ביטל ברגע האחרון את כניסתם של ארבעה אוטובוסים מלאים שהיו אמורים לצאת מיצהר זאת בגלל מידע מוקדם שקיבל על כוונתם של המתפללים שלא להתפנות ממתחם הקבר, אך זה לא מה שימנע מהפעילים הנחושים להגיע למקום.

לקראת השעה 4:00 לפנות בוקר, הפתיעה קבוצה מנוער הגבעות כשנחתה במקום לאחר שהגיעו דרך רחובות שכם.

הביקור, שהיה אמור לסמן את הכניסות המחודשות ומאובטחות של צה"ל למקום, הסתיים בפינוי של עשרות מתפללים שבחרו להתבצר וסירבו לעזוב את המקום.

כוח צה"ל ריכז את הנוער והמתבצרים בתוך הקבר ונערך להפרות סדר בעיר שכם. רבים התפנו לאחר שכוח מג"ב וצה"ל ביקש לעשות כן, אך כלפיי עשרות מתפללים הופעלה אלימות זאת כדי לפנות את המקום מאנשים.

כתוצאה מהפינוי, נער אחד נפצע קל.

פעיל הימין, מאיר ברטלר, אמר: "באנו לומר בצורה הברורה ביותר שהקשר בין עם ישראל לקבר יוסף בל יינתק. אנו פה בשביל להישאר ודבר לא יוציא אותנו".

מיד עם פינוי המתפללים ויציאתם של האוטובוסים מהשטח החלו המתפרעים המקומיים ביידוי אבנים מאסיבי על המתפללים. צה"ל אבטח את האוטובוסים ומדי פעם השיב ברימוני הלם.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}