כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

נביא חדש? • "השבוע יסלק הקב"ה את הצוררים" • בלעדי

במהלך ה'טיש' השבתי בסקווירא, דיבר האדמו"ר על סילוק צוררי עם ישראל בשבוע הקרוב • איש מהחסידים לא הבין את כוונת האדמו"ר • אמש נסגר המעגל

האדמו"ר מסקווירא במחיצת חסידיו. צילום ארכיון
האדמו"ר מסקווירא במחיצת חסידיו. צילום ארכיון

בעוד העולם כולו עוקב בהתרגשות אחר חיסולו המפתיע של הארכי טרוריסט, אוסמה בן לאדן, בחסידות סקווירא, הממוקמת בעיירה סקווירא שבארצות הברית, הופתעו קצת פחות.

בליל שבת האחרון, יממה לפני החיסול המתוקשר בידי יחידות העילית האמריקאיות, השמיע האדמו"ר דברי תורה ב'טיש' המתקיים מידי ליל שבת.

עוד בנושא:
אובמה חיסל את אוסמה • סופו של הטרוריסט מספר 1 בעולם
ליהודים ולאמריקנים הייתה אורה • טור חגיגי

אלפי החסידים ששהו ב'טיש' שמעו מהאדמו"ר את הדברים הבאים: "כתוב בפרשתנו 'מפני שיבה תקום', יש לפרש כי 'שיבה' רומז לעם ישראל שהם תחילה וראש לכל הבריאה כפי שאמרו חז"ל: 'ישראל עלו במחשבה תחילה'. נמצא שכלל ישראל נקראים זקנים.

"'תקום' היא לשון נקמה, כפי שנאמר בפסוק "עדי יקום גוי אויביו".

"התורה אומרת לנו כך: 'מפני שיבה' בגלל כלל ישראל שנקראים שיבה, 'תקום' יעשה הקב"ה נקמה בצוררי ישראל ויסלק אותם מהעולם".

החסידים המופתעים ששמעו את הדברים, לא הבינו את ההקשר בשלו נאמר דבר התורה. האדמו"ר אינו נוהג לערב אקטואליה ב'תורה' אותה הוא משמיע ב'טיש' השבועי, והתחושה הייתה שהדברים מכוונים כלפי מנהיגי ארצות ערב, הנמצאים בימים אלו במאבק קיומי על חייהם והמשך שלטונם.

ביום ראשון, בשעה 23:30 שעון ארצות הברית, שעה שנשיא ארצות הברית הכריז על חיסולו של מי שרצח רבבות אנשים חפים מפשע, בינהם לא מעט יהודים, הבינו החסידים למה התכוון האדמו"ר, ויהי לפלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}