כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

טרגדיה ביהודיה • מנחם ציון עדני, תלמיד ישיבת 'באר יעקב' - טבע למוות

בחורים מישיבת 'באר יעקב' יצאו לטיול 'בין הזמנים' ב'יהודיה' • מנחם עדני, בן 23, המתגורר בירושלים - נעלם במים • צוללן של יחידת 669 מצא את הגופה - ללא רוח חיים • הלוויתו תצא הערב בשעה 23:30 משמגר להר-המנוחות • בפנים: תמונות מהחיפושים

מחלצים בפעולה. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי
מחלצים בפעולה. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי

רגע לפני סיום 'ביו הזמנים', יצאה קבוצת בחורי ישיבה לטיול בנחל יהודיה.

אחד הבחורים, מנחם ציון עדני, בן 23, נכנס למים - ונעלם.

חבריו מיהרו ליצור קשר עם מוקד החירום של זק"א.

המוקד הזניק לבריכה התחתונה של הנחל יחידת צוללנים.

מסוק מיחידת 669 הנחית את הצוללנים. במקביל, קמב"ץ זקא חיים וינגרטן נכנס לערוץ הנחל לסייע בחיפושים.

המשטרה החליטה להפסיק את החיפושים, ולחדש אותם רק מחר (ג') בשעות הבוקר, אלא שרגע לפני הסיום, מצא אחד הצוללנים את הגופה בתחתית בריכת היהודיה.

הבחור, מנחם ציון, בן 23, מתגורר ברחוב עוזיאל, בשכונת בית וגן בירושלים, תלמיד ישיבת 'באר יעקב. אמו, מרים, עומדת בראש הארגון 'יש שכר לפעולתך' הפועל בקבר רחל. האב, רחמים, תלמיד חכם ידוע ומוכר בשכונה.

בתחילה החליטה המשטרה להעביר את הגופה לאבו כביר. לאחר משא ומתן עם מתנדבי זק"א שהיו במקום, הוחלט כי המתנדבים יעבירו את הגופה לירושלים. שני אחיו שהשתתפו אף הם בטיול, יסעו יחד עם המתנדבים לירושלים.

חיים וינגרטן ראש אגף מבצעים בזק"א, אמר "היה על צוות החילוץ גם לחלץ תלמיד ישיבה נוסף שפרק את הכתף במהלך הטיול. כדי לפנות את הנפטר חברנו למסוק ואמבולנס זק,א צפון העביר את הנפטר לירושלים".

הלוויתו תצא הערב בשעה 23:30 משמגר להר-המנוחות

בתוך כך, בשיחה שערך 'בחדרי חרדים' עם מספר מחנכים הם שבים ומזהירים את בחורי הישיבות שלא לצאת לטיולים ללא ביקורת ופיקוח מתאים. "מידי שנה אנחנו שומעים על טרגדיות ואסונות שיכלו להימנע. אנחנו מבקשים מההורים שאל לתת לצעירי הצאן לצאת לטיולים לא מבוקרים שסופם הטראגי, כמעט וידוע מראש", אמרו ל'בחדרי חרדים'.

הרב אנשיל פרידמן מפקד זק"א צפון, אמר כי, "חשבנו שנעבור את חופשת בין הזמנים ללא אסונות וללא הרוגים, לצערי ביומו האחרון של בין הזמנים נהרג תלמיד ישיבה צעיר. אני פונה בבקשה לשמור על כללי הבטיחות".

עודכן בשעה 23:45


















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}