כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

מתחרה ל'יד ושם'? • מוזיאון שואה מוקם בלב בני ברק

'גנזך' בונה מוזיאון ענק בן 6 קומות ברחוב אור החיים בעיר • ההנהלה: "הצורך בהקמת מוזיאון חרדי לא נובע מביקורת כלפי יד ושם. אנחנו רוצים להציג פרספקטיבה אחרת"

יסייע בהקמה? יד ושם בירושלים. צילום: יעקב נחומי
יסייע בהקמה? יד ושם בירושלים. צילום: יעקב נחומי

מוזיאון ראשון מסוגו להנצחת השואה, בן 6 קומות, הולך ומוקם בימים אלו ברחוב אור החיים בלב העיר בני ברק.

"גנזך קידוש השם" הוא מוסד חרדי ותיק להנצחת השואה, שהוקם בידי הסופר המנוח הרב משה פראגר ומנוהל כיום בידי הרב דוד סקולסקי. כיום נמצא המוסד במשרדים קטנים וכלל לא מוכרים לציבור, אך בחודשים הקרובים הוא יורחב, וכאמור, יעבור אל לב ליבה של העיר החרדית.

על פי הדיווח בעיתון 'הארץ', מדובר בהשקעה המוערכת ב-6-8 מיליוני דולרים. הבניין החדש אמור לשכן מוזיאון לציבור הרחב, מרכז ללימודי השואה, ספרייה, ואגף הנצחה.

גולת הכותרת של המכון הוותיק הוא ארכיון הכולל אלפי פריטים ומסמכים ראשוניים מתקופת השואה, בדגש על המצוות שנשמרו בסתר, על אלפי הקהילות החרדיות שחרבו ועל הרבנים והאדמו"רים שנספו בגטאות ובמחנות.

אנשי הגנזך אומרים, כי המוזיאון יוקם מכספי ממשלה, מתרומות וממענקים מתוכננים מוועידת התביעות. עוד הם מציינים כי יהיה מיועד לא רק לחרדים, אלא לציבור הרחב.

לדברי מקימי המכון החדש, 'יד ושם' לא יתנגד להקמת מוזיאון מסוג זה, אלא להיפך, יעשה הכל כדי שייבנה בצורה הטובה והמכובדת ביותר.

יצוין, כי ב'יד ושם' הירושלמי, פועל אגף חרדי המכין תוכניות לימודים מותאמות לתלמודי תורה ובתי ספר בגיל היסודי.

הרב שמואל גרנטשטיין, סגן יו"ר גנזך קידוש השם, אמר לעיתון 'הארץ' כי "הצורך בהקמת מוזיאון חרדי לא נובע מביקורת כלפי יד ושם, כמו מתוך הרצון להציג לציבור הרחב פרספקטיבה אחרת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}