כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

אובמה חיסל את אוסמה • סופו של הטרוריסט מספר 1 בעולם

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייצב הלילה במפתיע מול המצלמות והודיע: חיסלנו את הטרוריסט מספר 1 בעולם, אוסמה בן לאדן • צפו בהכרזה בוידאו • כך בוצע מבצע החיסול שנמשך 40 דקות: בן לאדן התנגד - ונורה למוות • גופתו נקברה בים, "כדי לא ליצור מוקד עליה לרגל"

בן לאדן לאחר חיסולו
בן לאדן לאחר חיסולו



בנאום מיוחד ומפתיע לאומה האמריקנית, הודיע הלילה נשיא ארה"ב על חיסולו של הטרוריסט מספר 1 בעולם, אוסמה בן לאדן.

דיווחים מספרים, כי בן לאדן חוסל כבר בשבוע שעבר, אך הפרסום על כך נדחה עד לאחר שנתבררו תוצאות בדיקות ה D.N.A, אשר אימתו סופית כי מדובר באויב האנושות.

לדברי הנשיא, המבצע יצא לדרך לאחר מודיעין איכותי שהכשיר את החיסול. בן לאדן חוסל במחבואו סמוך לאיסלמאבד, בירת פקיסטן.

"מיד לאחר כניסתי לתפקיד, הוריתי לליאון פנטה, ראש ה-CIA, להפוך את חיסולו של בן לאדן כמטרתנו העליונה, וזאת במקביל למאמצינו לחסל את רשת הטרור שלו. באוגוסט האחרון, אחרי מאמץ עיקש, עודכנתי כי יש קצה חוט שעשוי להוביל לבן לאדן. הוא לא היה ודאי, ולכן עמלנו על מיצוי האופציה.

"הצלחנו לאתר את בן לאדן, מתחבא באחוזה בעומק פקיסטן. בשבוע שעבר עודכנתי כי יש לנו די מודיעין כדי להגיע לבן לאדן, והלילה הוריתי לכוחותינו, שפעלו באומץ לב וביכולת מרשימה, והצליחו להרוג את בן לאדן בתקיפה מן האוויר, ובהמשך לקחת את גופתו", אמר אובמה.



כך אותר הבית בו הסתתר אויב האנושות

מזה שני עשורים מוביל בן לאדן את מפת הטרור בעולם כאשר הארגון שבראשותו, 'אל קעידא', זרע הרס וטרור בכל פינה בעולם.

מקום המסתור של הארכי-רוצח היה פרבר באיסלאמבד, כ-100 ק"מ מצפון לבירת פקיסטן. היה זה מבנה ענקי מוקף חומות וגדרות תיל ושמירה. הטרוריסט ניסה להישמר מחשיפה, לא השתמש בטלפונים או באינטרנט.

נקודת המוצא של המודיעין האמריקני הייתה מעקב אחר השליחים האישיים של בן לאדן, אותם נאמנים שהעבירו את ההודעות בין מנהיג אל-קאעידה לבין אנשיו. במיוחד התמקד המודיעין באחד השליחים שזכה לאמונו של בן-לאדן ואשר פעל בפקיסטן.

פריצת הדרך הגיעה באוגוסט של השנה שעברה, כאשר האמריקנים זיהו את הבית אליו הגיע השליח באבטבאד, כמאה קילומטר מצפון לבירה איסלאמבאד.

על פי התיאורים, המתחם התפרש על פני שטח גדול יותר לעומת הבתים הסמוכים, הוא היה מוקף חומות גבוהות ושני שערי ביטחון מנעו כניסה של גורמים בלתי מורשים. כמו כן התברר כי למרות כל ההשקעה, לבית לא היה שירות טלפון או אינטרנט, ועל כן הגיעו אנשי המודיעין למסקנה כי מדובר במבנה שנועד לאישיות משמעותית שמעוניינת להסתתר.

מידע נוסף שנאסף לימד כי בנוסף לשליח ולאחיו מתגוררת במקום גם משפחה נוספת, שגודלה התאים להערכות כי מדובר בבן לאדן וברעייתו הצעירה. "השורה התחתונה של איסוף המודיעין וניתוחו הייתה שיש ביטחון גבוה שמדובר במטרה טרוריסטית חשובה. הייתה סבירות גבוהה שזה בן לאדן".

הנשיא אובמה עודכן על הפרטים וניהל חמש ישיבות של המועצה לביטחון לאומי בנושא. לפי הדיווחים אף מדינה לא שותפה במודיעין שנאסף, כולל הפקיסטנים עצמם. צוותים של יחידת העלית "אריות הים" החלו לתרגל את הפשיטה על המתחם לקראת מתן האור הירוק, שניתן ביום שישי האחרון.

בן לאדן גילה התנגדות - ונורה בראשו

הפעולה עצמה - שארכה 40 דקות - התנהלה היטב, למעט תקלה טכנית שגרמה לאובדן של מסוק אחד. כל אנשי הצוות שהיו עליו פונו בשלום במסוקים אחרים - והמסוק עצמו פוצץ על הקרקע.

על פי הדיווחים, במבצע נטלו חלק ארבעה מסוקים וכוח קרקעי קטן של כ-40 חיילים. אף חייל אמריקני לא נפגע. בן לאדן עצמו גילה התנגדות ונהרג לאחר קרב יריות. הוא נורה בראשו ויחד עמו נהרגו שלושה משומרי ראשו - בנו ושני השליחים, בנוסף חוסלה אישה ששימשה מגן אנושי. לא ברור אם רעייתו של בן לאדן נפגעה בקרב.

האמריקנים אמרו, כי היו המומים מגודל המתחם בו שהה בן לאדן ומהמורכבות שלו. על פי התיאורים, במקום הייתה חומה ענקית ועל פי הערכות שווי המבנה הוא כמה מיליוני דולרים.

גופתו של מנהיג אל-קאעדה נלקחה לזיהוי בבדיקות DNA, ולאחר מכן נלקחה לאפגניסטן והושלכה לים, בכדי שלא ליצור מוקד עליה לרגל - כך אישרו גורמי ממשל, שהוסיפו כי הגופה טופלה "בהתאם לכללי הטקס והמסורת המוסלמית".

הנשיא הקודם, ג'ורג' בוש, בזמנו בוצע אסון התאומים והוא זה שקידש את המאבק בבן לאדן ואמר כי הוא רוצה אותו "חי או מת", אמר בהודעה מיוחדת כי נעשה צדק. "המלחמה נגד הטרור ממשיכה, אבל הלילה אמריקה שלחה מסר שאין לטעות בו, לא משנה כמה זמן זה יימשך, ייעשה צדק", דברי בוש.

נתניהו: ישראל משתתפת בשמחת העם האמריקני ביום ההיסטורי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך הבוקר על הפעולה. "מדינת ישראל משתתפת בשמחתו של העם האמריקני ביום היסטורי זה של חיסולו של אוסאמה בן לאדן".

נתניהו אף בירך אישית את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ואת חיילי ארה"ב ואנשי המודיעין שלה על ההישג הגדול. "זהו נצחון מהדהד לצדק, לחופש ולערכים המשותפים לכל המדינות הדמוקרטיות הנלחמות כתף אל כתף בנחישות נגד הטרור".

גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בירכה את העם האמריקני על חיסולו של בן לאדן. "זהו שינוי המשוואה במאבק של העולם החפשי בראשות ארה"ב בטרור, והוכחה כי מאבק ממושך ללא פשרות בטרור מצליח.

"ישראל שותפה לערכי העולם החפשי ולמאבק בטרור, ולמען ערכים אלה, המתקיים בחזיתות שונות ובמקומות שונים בעולם ומברכת את העם האמריקני על הישג משמעותי זה", אמרה.

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס הף הוא לחיסולו של הטרוריסט בן לאדן. הנשיא פרס אמר כי :"סופו של בן לאדן הוא אחד ההישגים החשובים של העולם החופשי. הוא היה רב מרצחים, אדם שרצח אלפי אנשים בתכנון מתוחכם כשכל מטרת חייו היתה להוסיף ולרצוח ולהפיץ שנאה, מלחמה, פחד ואיום. זו בשורה גדולה לעולם החופשי, לעולם הדמוקרטי. זהו השג אדיר למערכת הביטחון של ארה"ב, אין זה פשוט להילחם באיש מסוכן כזה וזה השג ראוי לציון לנשיא אובמה שנתן את ההוראה".

הנשיא הדגיש כי "בן לאדן הוא אחד הרוצחים הגדולים בהיסטוריה. העולם ינשום לרווחה למראה העונש שהוטל על בן לאדן בצדק ובאיחור. יש להילחם בנחישות נגד רוצחים טרוריסטים ואסור להירתע- גם הם מפחדים, גם הם אינם חסינים בפני אש ואין סיבה להפריז בכוחם כאילו היו כל יכולים או נצחיים. מספיק לראות את סופם של כל הדיקטטורים והרוצחים – לא רק שמתו, אלא מתו בבושת פנים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}