כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

סיפורה המטלטל של הרבנית מגארליץ • אמונה וגבורה

הרבנית מגארליץ מספרת את סיפורה המטלטל – השזור בתולדות העם היהודי - בפני המצלמה • בשיחה עם הרב דוב פוברסקי היא חושפת את שנות הזעם והאימה שעברו עליה במחנות הריכוז

צילום: צוות בחדרי חרדים
צילום: צוות בחדרי חרדים

זמן רב לקח לי לאתר את הרבנית מגארליץ אליה התוודעתי מצפייה בתקליטורים המדהימים מבית "גנזך קידוש ה". הסיפורים המדהימים, אותם ראיתי בזמנו, הותירו בי רושם עז.

ניסיתי להגיע אליה בכל דרך. דרך אנשי הגנזך, ניסיתי אף להפעיל קשרי חברים כדי לשמוע מכלי ראשון את הסיפור המדהים, אך יותר מכל: הניגוד העז בין הזוועה שעברה בימי המלחמה לבין העוצמה שהיא משדרת, הם שהיכו בי חזק.

בסוף הגעתי. הפצרתי בה רבות לספר לנו את סיפורה, כדי שדור העתיד ישמע באכסניה זו את הקורות אותה בימי העברה וזעם, למען ידעו.

עד שנענתה לבקשתי.

ללא כל הכנה מוקדמת, החלה הרבנית לספר ברצף את סיפורה - סיפור של נערה צעירה בתוך התופת בימי הזעם, בתוך לבת האש הרותחת במחנה אושוויץ.

נשימתי נעתקה, כשאני מנסה לחבר את דמותה השברירית מחד גיסא והעוצמה האדירה בעובדות שהיא מספרת על דברי ימי אותם הימים, מאידך.

קשה להאמין כי אישה אצילית זו עברה את המאורעות האיומות אותן היא זוכרת בבהירות ומספרת בצלילות. הרבנית מציגה את הדברים בצורה קולחת ובעוצמה.

היא מגוללת את המאורעות המזוויעים שעברה וחוותה. התוצאה: ראיון מרגש במיוחד. אולי לא ראיון, אלא מונולוג של אשה אחת, מיוחדת, עם עוצמות נדירות.

בראיון עצמו "לא נגענו". לא היה צריך. החלטנו לשדרו בדיוק כפי שנמסר לנו. כשעה רצופה של סיפורי גבורה מדהימים, רוויים בבאמונה ובטחון, אהבת ד׳ ואהבת החיים.








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}