כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

גילוח ב'ספירה'? לכתחילה! מוזיקה? בנסיעה!

הרב אליעזר מלמד קורא תיגר על מנהגי ספירת העומר וקובע בטורו כי מותר לשמוע מוזיקה בימי הספירה בשעת הנהיגה • ולגבי גילוח? "ראוי להתגלח, במיוחד בערב שבת"

הרב אליעזר מלמד. צילום: ויקפדיה
הרב אליעזר מלמד. צילום: ויקפדיה

הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה וראש הישיבה במקום, פרסם השבוע פסק הלכה מהפכני לימי ספירת העומר: מותר להתגלח בימי ספירת העומר.

"הגילוח בימינו הוא מעשה שגרתי, הנעשה כל יום או כל כמה ימים, ולא עליו חל המנהג שלא להסתפר", קובע הרב מלמד בטורו 'רביבים', המתפרסם בעיתון 'בשבע'. "במיוחד בערב שבת, ראוי להתגלח כדי שלא לקבל את השבת באופן לא מכובד. וכך משמע מכמה מגדולי האחרונים, שלכבוד שבת היה ראוי להתגלח".

הרב מלמד מסכם את הנושא: והרוצים לסמוך על דעת המקלים רשאים, ואין למחות בידם. אולם נכון למעשה שכל אדם ימשיך במנהג אביו, או כפי שמורה רבו".

לצד זאת, טוען הרב מלמד, כי מותר לשמוע מוזיקה בשעת נסיעה בימים אלו, כדי שלא להירדם בנהיגה.

"נראה שלכל הדעות, הנוהג ברכב וחושש שמא יירדם, רשאי לשמוע מוזיקה כדי לשמור על ערנותו", הוא כותב.

הרב מתייחס להאזנה למוזיקה באמצעות רדיו וכותב כי יש המקלים בדבר "מפני שאין בשמיעתם חגיגיות כפי שיש בשמיעת נגנים חיים. ועוד, שכיום הכל רגילים לשמוע ניגונים דרך מכשירים אלקטרוניים, והשגרה שבזה ביטלה את החגיגיות והשמחה שבשמיעתם, והרי זה כשירה בפה, שאינה אסורה בספירת העומר".

יחד עם זאת, מחלק הרב בין "ניגונים של שמחה" לניגונים רגילים: "רק ניגונים של שמחה יש מקום לאסור בימים אלו גם ממכשירים ביתיים, אבל ניגונים רגילים, וקל וחומר ניגונים עצובים, אין לאסור בימי האבלות שבספירת העומר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}