כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

למה הגיש האב החב"דניק תלונה במשטרה נגד העירייה?

בור ביוב פתוח, גרם לפציעתו של מנחם מנדל אסרף, בן ה-5 • האב פנה לעירייה, שיחסמו את הבור, אך זו מושכת רגליים • בתגובה, הגיש האב תלונה למשטרה

בור הביוב הפתוח. צילום: אלי ג'אן
בור הביוב הפתוח. צילום: אלי ג'אן צילום: אלי ג'אן

מנחם מנדל אסרף, בן החמש, נפל לפני כשבועיים לבור ביוב בשכונת חב"ד בקריית מלאכי - עיר מגוריו, אך נראה כי מעידתו של הילד ופציעתו לא מרגשים את גורמי העירייה שעד כה לא טיפלו בבור הפתוח.

האב הכועס החליט להגיש בשבוע שעבר תלונה במשטרה נגד העירייה: "אני בטוח שבבית המשפט יזיזו אותם יותר מהר", הוא אומר.

הסיפור החל כאשר לפני שבועיים, ירד בנו לשחק בגינה שבבניין הסמוך לבית הוריו, לאחר מספר דקות, נשמעו צעקות 'הצילו' מגינת החצר. אביו של מנחם מנדל הוציא את ראשו מהחלון וראה ילדים מתגודדים סביב פתח הבור ומנסים להזעיק עזרה.

הוא ירד למטה, והוציא את בנו מהבור, "בגלל שמשכתי אותו מכיוון הגב לא שמתי לב שזה הבן שלי", הוא אומר ל'ידיעות דרום'. כונן הצלה שהגיע למקום המליץ לאב על מנוחה קלה לילד מבלי צורך מיוחד בטיפול רפואי.

אך האב החליט להתקשר למוקד העירוני כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

לדבריו, "הנציגה אמרה כי הם ישתדלו לטפל במקרה, מכיוון שכל המוקדים כבר סגורים". לאחר כשעתיים הגיע בעל מקצוע שהניח עליו קורת עץ שהיתה באזור ומאז הבור גלוי והסכנה רבה.

ביום ראשון שלאחר מכן ניגש האב לתחנת המשטרה בקרית מלאכי, אך לדבריו נאמר לו שאין חוקר שיטפל במקרה ועליו להמתין מספר שעות. "בגלל שזה היה לפני ערב חג, אז לא חזרתי שוב", אמר האב.

את ליל הסדר בני משפחת אסרף מסרבים לשכוח: "הילד התפתל מכאבי בטן ביומיים שלאחר המקרה". בני המשפחה נזכרו בילדה מירושלים שנפלה לבור זבל, שם מצאה את מותה ואמרו כי רק בנס ניצל בנם: "זה היה יכול להיגמר באסון דומה".

ביום שלישי שעבר ניגש האב שוב לתחנת המשטרה והגיש תלונה בנושא. "החוקרת היתה המומה. היא לא האמינה שעד עכשיו הם לא טיפלו בבור".

מעיריית קרית מלאכי נמסר בתגובה: "עובד העירייה הסביר לדייר שזהו שטח פרטי ועל הדיירים לבצע את העבודה, הדייר מצדו אמר שכך יהיה והוא יפנה לדיירים שישתתפו בתיקון. נשלחו מכתבים לדיירים בו מודיעה העירייה כי התיקון הוא באחריותם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}