כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

3 שבועות להילולא • הקשר של סגן שר החינוך

הערב בעוד שלושה שבועות יעלו הרבבות לקבר הרשב"י במירון • סגן השר מוזס כינס את המומחים לדיון ומעקב אחר ההכנות הקדחתניות • אז מה חדש השנה? ומה עם הכהנים?

"מירון של היום - איננה מירון של פעם". הדיון במירון
"מירון של היום - איננה מירון של פעם". הדיון במירון



הוא אמנם סגן שר חינוך, אבל רואה עצמו כאיש מירון לכל דבר ועניין: ביום חמישי יזם סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, סיור מעניין במירון, במתחם הציון ובדרכי הגישה אליו בכדי לעמוד מקרוב אחר ההכנות. אל המפגש הזמין גם את הסגן 'שלנו' באוצר, איציק כהן, כדי שיבדוק בהמשך אפשרויות תקצוב לכל החלטה טובה שתתקבל.

בסיום ישיבת ההיערכות, שנערכה באתר ציון הרשב"י, בה נטלו חלק כל הגורמים האחראים על אירועי ל"ג בעומר, הודו כולם: מירון של היום - איננה מירון של פעם' ובכל ההיבטים.

לדברי מוזס, "ציבור המתפללים הולך וגודל בלי עין הרע. האומדן לשנה מדבר על קרוב לחצי מיליון מתפללים כן ירבו, נתון המחייב היערכות מרחבית ומחודשת תוך כדי התייחסות לכלל הפרטים וההיבטים קטנים כגדולים המרכיבים אירוע בסדר גודל כזה. במקביל, ההיערכות בשנתיים האחרונות מאז כינון ועדת החמישה בראשות אלכס ויזניצר יו"ר חברת 'מקורות' הוכיחה את עצמה בכל המישורים והוכתרה בהצלחה לעומת השנים הקודמות בהן שלטה האנדרלמוסיה חוסר התיאום והתכנון הלקוי, כשאין ספק כי ההצלחה הארגונית של השנתיים האחרונות משפיעה על העלייה המתמדת במספר החוגגים".

סוללים את 'בורמה 2'

בדיון סוקרה בהרחבה ההיערכות הרבה לקראת ל"ג בעומר, כשדגש רחב ניתן השנה על הסדרת תאורה רציפה ומוגברת לאורך כל דרכי הגישה ובמתחמים השונים מסביב לציון ברשב"י עד ציון רבי יוחנן הסנדלר, תיקון המהמורות בכבישים, גיזום עצים, בניית מדרכות וגדרות בטיחות, והקמת מערך ביוב חדש ע"י הצבת מיכלי קליטה מיוחדים שימנעו את קריסת מערך הביוב בדומה לשנים קודמות.

אחד מחידושי השנה הוא השלמת סלילת כביש בורמה 2 באורך של 3.4 ק"מ החל ממאגר המים סמוך ישיבת בני עקיבא עד לנחל מירון, כביש שישמש את כוחות הביטחון והחרום וייתן גיבוי לדרך גישה סטרילי למתחם הציון לכל מקרה שלא יבוא, מחמת היעדר תקציב התעכב המשך סלילת הקטע האחרון של הכביש באורך של 700 מטר, במהלך הדיון הבטיח איציק כהן להשלים את התקציב הנדרש.

עוד השתתפו בדיון: בכירי המשטרה בראשות מפקד מרחב גליל תנ"צ מנחם חבר, יו"ר המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הרב יוסף שוינגר וסמנכ"ל המרכז ומנהל מחוז הצפון ישראל דרעי, עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום הגליל, ראובן אדרי מנהל מע"צ מחוז צפון, הרב דב קפלן חבר ועדת החמישה, הרב שלמה שלוש מנהל האתר, הרב מנשה אייכלר.

בתום הישיבה סייר סגן השר מוזס במתחם הציון ובדרכי הגישה יחד עם ישראל דרעי, סמנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים, ופקד חיים שרגא קצין אבטחה במרחב גליל האחראי על אירועי ל"ג בעומר.

בהמשך סיירו בתוואי שער י' - דרך מהדרין יחד עם נציגי אגודת 'אתרא קדישא' ומכון 'טהרת כהנים' בראשות מו"צ העדה החרדית הרה"ג רבי משה ברנדסדורפר להכנת תכנית להקמת נתיב הליכה מיוחד של כיפין ע"ג כיפין עפ"י הוראת ביה"ד של הגר"נ קרליץ, כשסגן השר מוזס פועל לקבלת האישורים מטעם הרשויות המקומיות לאחר קבלת אישור מהנדס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}