כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

שכונת הלל נגד צופרי השבת • "כפייה דתית ובריונות"

חבר מועצת העיר רמת גן התלונן: המוזיקה בכניסת השבת - פוגעת באיכות החיים • העירייה שיגרה דו"חות, הווליום הונמך, אך הגורמים האנטי-דתיים טרם מרוצים

ערב שבת. צילום ארכיון: יעקב נחומי
ערב שבת. צילום ארכיון: יעקב נחומי



מספר תושבים בשכונת הלל ברמת-גן, הנמצאת בסמיכות לבני-ברק, התלוננו השבוע בעיריית רמת-גן כי 'צופרי השבת', המבשרים על כניסתו של היום השביעי באמצעות ניגון מוזיקה שבתית-יהודית, מפריעים למנוחת הצהריים שלהם.

הרמקולים, הממוקמים על גג ישיבת 'משכנות אברהם' הנמצאת ברחוב הגלגל בשכונה, נדלקים על ידי שעון שבת כ-20 דקות לפני כניסת השבת ומתגנים במשך דקות קצרות במטרה להביא לידיעת התושבים על כניסת השבת.

אך לטענת חלק מהתושבים, "מדובר באקט של כפייה דתית ובריונות". כך לדברי חבר המועצה ד"ר אבי ליליאן, שפנה לעירייה בדרישה להפסיק את הפעלת הרמקולים.

"אני דורש להפסיק לאלתר את השמעת המוזיקה הזו, למען איכות החיים של תושבי הסביבה", הוא כתב. "מספר ניכר מבין שכניי הינם אנשים דתיים, וגם להם מפריעה התופעה הבלתי נסבלת הזו".

אולם, בשנים האחרונות הגיעו להתגורר בשכונה כמה משפחות חרדיות ודתיות, אשר לא רואות בהפעלת הרמקולים בעיה אלא אף נהנות מהשירות.

"מדובר ב-2 דקות של מוזיקה", אומר תושב דתי ל'בחדרי חרדים'. "בסך-הכל מדובר בשכונה בה יש תושבים דתיים רבים ואף חרדים. אין צורך להגזים במאבקים נגד הדת".

למרות הטענות השוות של התושבים בשכונה, בעיריית רמת-גן החליטו להוציא דוחות נגד מפעילי הרמקולים שבעקבותיהם הנמיכו את עוצמת המוסיקה. "העירייה תמשיך ותפעל למציאת פתרון אשר ישביע את רצון כל הצדדים", נמסר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}