כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

הטבח בסוריה: 6 הרוגים נוספים; השלטון מתפורר

138 חברים במפלגה המרכזית הודיעו על התפטרותם • כ-600 איש נהרגו מאז פרוץ המהומות • התושבים: "המורל שלנו עדיין לא נפגע" • והאם 'אל ג'זירה' הוא ערוץ יהודי?

עורקים. חיילי צבא סוריה. צילום ארכיון
עורקים. חיילי צבא סוריה. צילום ארכיון



הטבח בסוריה נמשך: מספר ההרוגים מתעדכן במדינה משעה לשעה. היום (שבת) דווח כי שישה בני אדם נוספים נהרגו מאש צלפים בסמוך לאחד המסגדים. תושבי המדינה מספרים כי מספר הגופות עולה ואורח החיים הפך לבלתי נסבל, אך המורל שלהם להפיל את השלטון - לא נפגע.

כ-300 חיילים מהצבא הסורי ערקו והצטרפו למפגינים. החיילים ירו לעבר כוחות הצבא שנשארו בעמדתם וניסו להגן על האזרחים, התחמושת שהייתה בידם אזלה במהרה ולכן המשיכו להפגין כאזרחים רגילים.

במפלגת השלטון הסורית יש גורמים המסרבים להבליג על האלימות הננקטת נגד המפגינים במדינה.

138 חברים מהמפלגה המרכזית הודיעו הערב על התפטרותם, במחאה על הרג אזרחים, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. יצוין, כי רק לפני ימים ספורים, הודיעו 200 חברים נוספים על התפטרותם ונראה כי שלטון אסד מתפורר אט-אט.

במהלך היום נערכו הפגנות רבות. אחת מהן נערכה מול משרדי רשת החדשות "אל-ג'זירה" בדמשק הבירה. כמאה בני אדם זעקו כי הסיקור של המהומות במדינה נגוע בשקרים. חלק מהמפגינים האשימו את הרשת בקשרים עם ישראל, וטענו כי מדובר ב"ערוץ יהודי".

מתכננים הפגנות נוספות

התושבים בעיר דרעא נאלצים להתמודד עם אורח חיים ללא מים וחשמל.

"העיר כולה הפכה לשטח צבאי והמצב כאן ממש טרגי, אבל המורל שלנו עדיין לא נפגע", אמר אחד התושבים.

את ההתקפה על דרעא מובילה הדיוויזיה הרביעית, בפיקודו של אחיו של הנשיא, מאהר אל אסד. "הטנקים והחיילים יורים על בתים. האש המאסיבית ביותר היא במסגד", אמר עד הראייה, כשברקע נשמעים קולות ירי. "הכדורים עוברים לי מעל הראש בזמן שאנחנו מדברים, זה כל כך קרוב".

התושבים סיפרו עוד, כי כוחות הביטחון פשטו על ביתו של שייח אחמד אל סייאסנה, אימאם המסגד, שהפך לדמות בולטת במחאה נגד המשטר. לדבריהם, מנגנוני הביטחון הוציאו להורג את בנו אוסמה לאחר שסירב למסור להם היכן מסתתר אביו.

המפגינים הבהירו כי על אף הדיכוי האלים, הם לא יפסיקו להלחם על זכויותיהם, וסיפרו על הפגנות שמתוכננות להתקיים מחר בדרעא וביום שני גם בבירה דמשק.

לפי ארגוני זכויות אדם במדינה, לפחות 582 בני אדם נהרגו מאז החלו בחודש שעבר ההפגנות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}