כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

תופת במרוקו • ההורים נהרגו, הילד בן ה-3 נותר לבדו בעולם • סיקור ופרופיל

מסעוד ומיכל זיקרי, תושבי שנחאי שבסין, שהגיעו לחגוג את חג הפסח במחיצת הוריהם שבמרוקו, נהרגו בפיגוע תופת בבית קפה במרקש • הרב יעקב קדוש: "הקהילה בהלם" • שליח חב"ד בסין: "הכל נגדע. ילדם למד בגן חב"ד בשנחאי" • מיכל, בחודש הרביעי להריונה, הייתה אחראית על המקווה המקומי

זירת הפיגוע במרקש. משמאל: מסעוד ויזמן הי"ד
זירת הפיגוע במרקש. משמאל: מסעוד ויזמן הי"ד



בשעות הצהרים (ה') אירע פיצוץ בעיר התיירות מרקש שבמרוקו. בין ההרוגים היו מסעוד ומיכל זיקרי, זוג יהודי משנחאי שבסין.

בית הקפה בו התרחש הפיצוץ היה הומה אדם בשעת הפיגוע, ומשרד הפנים המרוקני דיווח כי 14 אנשים נהרגו ועשרים נוספים נפצעו, בהם לקוחות בית הקפה ועובדיו.

הפיצוץ אירע בקומה השנייה של בית קפה מרכזי בעיר, המשקיף על כיכר ז'אמה אל-פנה, מקום אליו זורמים תיירים רבים וסוחרים מקומיים.

המשטרה בודקת כיווני חקירה שונים. נבדק גם הקשר בין ההפגנות הנערכות בימים אלו נגד המשטר במדינה לבין הפיצוץ.

הפיצוץ נגרם כתוצאה מהתלקחות בלוני גז מחוץ למקום. זמן קצר לאחר הפיצוץ פורסמה בסוכנות הידיעות המרוקאית ידיעה, לפיה "ראיות מוקדמות שנאספו במקום הפיצוץ מצביעות על כך שמדובר באירוע פלילי". אולם לאחר בדיקה מעמיקה נקבע, כי הפיצוץ הוא "תוצאה של מתקפה".

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי במקום שהה זוג יהודי, המתגורר בשנחאי שבסין. עד לשעה זו לא יצרו בני הזוג קשר, וככל הנראה הם נספו בפיגוע התופת.

הרב יעקב קדוש, יליד מרקש במרוקו ונשיא הקהילה היהודית בעיר, מספר לאתר 'בחדרי חרדים': "בעל ואישה, יהודים מסורתיים, תושבי שחנאי בסין, הגיעו לביקור אצל ההורים בקזבלנקה לכבוד חג הפסח. בעת הפיצוץ בבית הקפה הם שהו במקום ונהרגו".

הוא הוסיף, כי "אני נמצא יחד עם בני המשפחה ומלווה אותם בכל השלבים".

על התחושות בקהילה היהודית במדינה, אמר: "מדובר באסון נורא לכל הקהילה ואנו עדיין בהלם".

מדובר בזוג בני 30-32. מוצא האשה מקנדה ומוצא הבעל מקזבלנקה. אביו הגיע למקום כדי לזהות את בנו.

בני הזוג הם הורים לילד בן שנתיים. הילד נשאר בבית סבו וסבתו - וניצל. האשה הייתה בחודש השני להריונה.

הלווית הנרצחים תתקיים, כפי הנראה, ביום ראשון הבא בבית הקהילה היהודית בקזבלנקה.

"בנם בן השנתיים התחנך בגן של בית חב"ד"

בני הזוג חיו בארבע השנים האחרונות בשנגחאי שבסין, שם גידלו את בנם היחיד בן השנתיים, דוד יוסף. "הם היו זוג נפלא, צעיר ומלא חיים", סיפר שלמה גרינברג, הרב הראשי של בית חב"ד באזור, בשיחה עם אתר 'וואלה!' חדשות.

"הם גידלו כאן את בנם בן השנתיים שהתחנך בגן של בית חב"ד ומיכל אף הייתה בהיריון מתקדם. הבעל עבד בחברה שמייצאת מוצרים לאירופה והאישה עבדה כפיזיותרפיסטית. הם פיתחו ציפיות וחלומות לעתיד משותף, אבל הכל נגדע".

גרינברג סיפר על הקשר החם והחזק שהתפתח בקרב חברי הקהילה היהודית בשנגחאי, בה היו בני הזוג חלק בלתי נפרד. "כולם כאן מכירים את כולם. כשאנשים מתגוררים במקום כזה ואין להם קרובי משפחה באזור – אנשי הקהילה הופכים להיות המשפחה המורחבת שלהם", הסביר. "אנחנו חוגגים את החגים ביחד, חוגגים ימי הולדת לילדים ביחד ועושים הכל יחד. כל הכיתה מזועזעת מהאירוע ומהמחשבה שמיכל ומסעוד לא ישובו".

כשנשאל מה יעלה בגורל בנם של בני הזוג, להם אין משפחה בסין או בישראל, השיב גרינברג: "לא דיברתי עם בני המשפחה שלהם, אך ככל הידוע שלי אין להם משפחה קרובה בישראל. אני מניח שהילד יאומץ על ידי בני משפחה שמתגוררים בחו"ל".

"הקפיד על 3 תפילות ביום"

איש עסקים המתגורר בניו יורק, שהתארח פעמים רבות בבית הזוג הצעיר, מספר ל'בחדרי חרדים' על הזוג המופלא: "מסעוד היה מתפלל בדרך קבע בבית הכנסת של הרב אפי בצלאל. הוא היה מקורב גם לחסידות חב"ד, והיה עוזר הרבה לשליח המקומי.

"מסעוד הקפיד להתפלל שלוש תפילות ביום במניין. במהלך השנים הוא תרם סכומי כסף גדולים להחזקת המוסדות, והיה דואג לבשר כשר ולשיעורים יומיים. מיכל הייתה מכסה את ראשה, דבר שהוא לא נפוץ בקהילה היהודית בשנחאי.בנוסף, היא הייתה אחראית על המקווה במקום, והייתה מוסרת שיעור לכלות לפני החתונה.

"ההורים שלו מתגוררים בקזבלנקה, והסבא הוא יהודי תלמיד חכם המוכר מאד בקהילה מרוקנית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}