כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

"אהיה של כולם" • יוסי דייטש נכנס לתפקידו

יוסי דייטש סגן ראש העיר הטרי, בראיון ראשון • על הקשרים עם ראש העיר, האתגרים בעבודה הפוליטית והתוכניות החדשות לחולל שינוי בשכונות החרדיות

"זהו יום מרגש". יוסי דייטש. צילום 'בחדרי חרדים'
"זהו יום מרגש". יוסי דייטש. צילום 'בחדרי חרדים'



לאחר למעלה משנתיים בהן חלם על תפקיד סגן ראש עיריית ירושלים, התמנה הערב (ה) יוסי דייטש לסגן ראש עיריית ירושלים.

בישיבת המועצה שנערכה בכיכר ספרא בבירה אישרו חברי המועצה את המינוי פה אחד וברכו את הסגן החדש לרגל תפקידו החדש.

בראיון ראשון מאז נכנס לתפקיד הוא מספר ל'בחדרי חרדים' מה כוונתו לשנות בתקופה הראשונה בתפקידו, על התחושה להיכנס לתפקיד מאז הובס בבחירות עם מאיר פרוש, על המניעים להישאר בפוליטיקה וגם על המחסור בחנייה בשכונת גאולה.

• איך התחושה להיכנס לתפקיד אותו רצית, מאז התבוסה בבחירות עם מאיר פרוש?

"זה מרגש. זו אחריות, בפרט כשאתה יודע את מי אתה מייצג ומה הציבור שלך מצפה ממך.

"את ירושלים קשה לייצג היום, דווקא בגלל סיעות רבות שרוצות לראות את העיר כעיר חילונית יותר ממה שהיא מייצגת היום, זאת בפרט אחרי שהיה ראש עיר חרדי והוא שינה רבות בצביונה של העיר.

"צריך לעשות הכל כדי לשמר את המצב הנוכחי. אני נושא תפילה שאוכל להיות שליח ציבור אמיתי ולא רק לצבור החרדי. אסור לשכוח שמצפים מאיתנו לעשייה גם בצד השני, בציבור החילוני"

• אילו דברים למשל אתה מרגיש שתוכל לבצע רק כסגן ראש עיר? הרי כמו שאתה יודע, כיום אתה חבר מועצה ואחראי על כמה מחלקות חשובות בעיריית ירושלים. מה ההבדל - חוץ מהמשכורת - בין שני התפקידים?

"אתה צודק. מבחינת עבודה אני לא השקעתי פחות בירושלים ללא שכר, שהייתי חבר מועצה מן השורה.

"ברור שתפקיד של סגן ראש עיר מחייב יותר, אנשים מצפים ממך הרבה יותר כי אתה מקבל שכר. צריך לומר ולזכור כי בנושא החינוך צריך לשים יותר דגש ולזה דואג במסירות רבה, יצחק פינדרוס.

"אני הייתי שם יותר דגש על החזות החיצונית של השכונות החרדיות והעירייה צריכה להשקיע יותר משאבים כדי שזה יקרה. יהיה לי קשה לומר כסגן ראש העיר מה אני מתכוון לעשות. בדרך-כלל מטפלים בתיקים שאתה אחראי עליהם.

• מה מניע אותך להישאר בפוליטיקה הרי אתה משמש בתפקידים חשובים לא פחות, כמו, יו"ר קרן קמח?

"את קרן קמח הקמתי תוך כדי שהייתי בפוליטיקה,כשכבר הייתי חבר מועצה. הפעילות בקרן היא דבר חשוב מאד. אני רואה בה שליחות מאד חשובה. אם אוכל לעשות את זה במקביל לתפקידי החדש אני אהיה שמח על כך מאד".

• יש סיכוי שלא?

"הקרן תישאר בידיים טובות, גם אם לא".

מחסור החניה בגאולה, זהו תחום שאתה אמון עליו, נראה שינויים בקרוב?

"אנחנו פועלים יום ולילה בעיריית ירושלים כדי להציב עוד מקומות חנייה בגאולה. כעת תוכנית הדגל שלנו היא שיפוץ רחוב מלאכי ישראל. הוא הולך לעבור שינוי קוסמטי מאד משמעותי, כפי שראוי שיראה מרכז העסקים של הציבור החרדי בירושלים".

"פיו ולבו שווים". דייטש וברקת צילום: "פיו ולבו שווים". דייטש וברקת
"פיו ולבו שווים". דייטש וברקת


ברקת מפרגן

חבריו של יוסי דייטש לישיבת המועצה פרגנו וברכו אותו בתפקיד החדש.

ראש העיר, ניר ברקת סיפר בישיבת המועצה כי את דייטש הוא מכיר כבר מהקדנציה הקודמת. "פיו ולבו שווים. מדובר באחת הדמויות האותנטיות בעירייה. לזכותו ייאמר כי הוא יודע לייצג בגאון ובכבוד את האינטרסים של הציבור החרדי".

יחד עם זאת הסתייג ברקת ואמר: "אני לא מסכים עם כל עמדותיך אבל אני שמח מאד שמח שעברנו את כל התהליך לתפקיד החדש שלך, יוסי, ומקווה שהתפקיד יכבד אותך ואתה תכבד אותו".

גם סגנו המקביל של דייטש, יצחק פינדרוס ברך אותו לרגל התפקיד החדש: "מבחינתי זה יום שמחה. צר לי שהמינוי הזה נמנע מסיבות לא ענייניות באשמת אנשים אשר לא קשורים למועצת העיר ירושלים.

"יוסי מבטא את עמדותיה של היהדות החרדית בכבוד, מוביל את הסיעה במדיניות ובעמדות שלה. גם בתיק שהוא מחזיק הוא מביא תוצאות מבורכות. כל מי שהגיע לירושלים שיבח את הניקיון בעיר והיה ניתן לראות כמה הוא מונח בימים שלפני פסח בנושא הניקיון של העיר.

"אני מברך אותו שיצליח לנקות את ירושלים גם ברוחניות של העיר זאת כדי שכולנו נזכה לעוד התקדמות בבניינה של ירושלים ואי"ה שימשיך עוד שנים רבות בתפקידים בכירים בעירייה".

סגן ראש העיר, אלי שמחיוף אמר כי חיכה לרגע הזה רבות: "הדלת של יוסי הייתה פתוחה ותמשיך להיות פתוחה למען הציבור. אני מאמין שאם יוסי עשה עבודת עבדות בלי להיות סגן הוא לא ייבהל מתפקיד הסגן וימשיך לעשות את העבודה כפי שנהג".



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}