כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

מאות הרוגים בטורנדו קטלני; שליח חב"ד: "תוהו ובוהו"

גל סופות טורנדו באררה"ב • הנזק הכבד ביותר - באלבמה, מיסיסיפי וג'ורג'יה • הרב יוסי פוזנר, שליח חב"ד: "כל התשתיות קרסו, אני חושש לשלום הקהילה"

כך זה נראה. הסופה
כך זה נראה. הסופה



חשבתם שמזג האויר הקריר שחדר לאזורנו בימים האחרונים נחשב להזוי בעיצומו של האביב? קבלו את הבשורות הקשות מארצות-הברית.

למעלה מ-200 איש נהרגו, בתים נהרסו ומכוניות התהפכו, בגל סופות טורנדו קטלניות הפוקד את ארה"ב – ממדינת ניו יורק במזרח ועד לטקסס במערב.



הנזק הכבד ביותר נרשם באלבמה, שכבר ספרה 131 הרוגים מקרב אזרחיה. גם במיסיסיפי ובג'ורג'יה נהרגו עשרות. מושלי המדינות הכריזו על מצב חירום.

אספקת החשמל נותקה מאזורים רבים והתושבים נעזרים בפנסים.

בעיר טסקלוסה, שבה נמצאת אוניברסיטת אלבמה, מתקשים שירותי החירום והמשטרה לעמוד במספר הקריאות לעזרה.

"כולם תמיד אומרים שטורנדו נשמע כמו רכבת, הפעם גם אני שמעתי אותה", סיפר אנטוני פוט, תושב טסקלוסה שביתו נהרס לכלי התקשורת. "מדובר באסון ענקי. עיקר הנזקים באלבמה נגרמו במחוזות שבמרכז ובצפון המדינה".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אישר בשיחה עם מושל אלבמה, רוברט בנטלי, לבצע סיוע פדרלי הכולל משלחות חיפוש והערכת נזקים. מסתמן, כי כ-2,000 חיילי המשמר הלאומי ייפרסו במדינה. "ליבנו עם הנפגעים ואנו משבחים את אלה שעובדים ללא הפסקה כדי להתמודד עם האסון", אמר אובמה.

ההיסטוריונים טוענים כי זהו הטורנדו הקשה ביותר שפקד את ארה"ב ב-37 השנים האחרונות. קדמה לו הסופה באביב ב-1974, שבה נהרגו כ-300 איש.

"המון הרוגים, בתים עפים באוויר"

שלוחי חב"ד בבירמינגהם, אלבמה, הרב יוסי ורעייתו פוזנר, מדווחים כי הם עצמם לא נפגעו, אך כל התשתיות באזור כולו קרסו. כעת בודקים השלוחים את מצב הקהילה היהודית.

השלוחים מסייעים לבני הקהילה במידת הצורך וחוששים לבעיות באספקת מזון בגלל נפילת רשת החשמל.

הרב פוזנר אומר בשיחה לאתר שטורעם.נט: "המכה החזקה לא הייתה אצלנו ב"ה. היו בתים שנהרסו, אך זו לא הייתה הבעיה הגדולה, אלא הכמות הגדולה של ההרוגים. כרגע עדיין מוקדם לדעת מה היקף הנזק האמיתי", אומר השליח וממשיך לעדכן כי האסון הגדול התרחש מרחק של שעה נסיעה מבית חב"ד, "ב"ה אנחנו בסדר".

השליח מוסיף ומספר: "יש כאן הרבה מאוד הרוגים. בתים עפו באוויר. חלק מהם קרס תחת העומס. עצים נפלו על הכבישים. אצלנו המצב עוד יחסית רגוע, אבל כמה רחובות מכאן - תוהו ובוהו של ממש".

את המדינה פקדה שתי סופות. האחרונה התרחשה ממש לפני שעות אחדות.

"מאוד קשה לדעת מה קורה", מתאר השליח. "החיבור לאינטרנט נותק, כמו גם החיבור לחשמל. אף תשתית אינה פועלת.

"אי אפשר ליצור קשר עם אף אחד. אני בדרכי למרכז האסון, כדי לבדוק את מצב הקהילה היהודית במקום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}