כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

ישראל תשתתף במשימה המאוישת האחרונה לחלל

צוות חוקרים ישראלים ישגרו לחלל תרבית תאי עצם, במטרה ללמוד על מנגנונים בתנאים של חוסר כוח כבידה בחלל • המשימה תמשיך את המחקר שביצע האסטרונאוט אילן רמון ז"ל

אילן רמון. צילום ארכיון
אילן רמון. צילום ארכיון

לקראת סיום תוכנית החלל המאוישת של ארה"ב, משגרת ישראל, באמצעות מכון פישר ובשיתוף האוניברסיטה העברית ותמיכת משרד המדע, שני ניסויים ביו-רפואיים על גבי מעבורת החלל של נאס"א, אנדוור, במשימתה האחרונה לחלל.

צוות החוקרים הישראלים, בראשות ד"ר ערן שנקר, ישגרו בימים הקרובים לחלל תרבית תאי עצם במטרה ללמוד על מנגנון איבוד עצם בתנאים של חוסר כוח כבידה בחלל ולמצוא דרכים לטפל באנשים הסובלים ממחלת האוסטיאופרוזיס על כדור הארץ. כן שולחים החוקרים חיידקים פרו-ביוטיים ותמיסה מעושרת בסידן וויטמין D כאחת מהדרכים להתמודד עם תופעות הקשורות למערכת החיסון בתנאי חלל.

הניסויים ממשיכים את הניסויים ששיגרה ישראל בשנת 2003 במעבורת החלל קולומביה עם אל"מ אילן רמון ז"ל. כאשר בשנת 2003, יחד עם האסטרונאוט הישראלי הראשון, אל"מ אילן רמון ז"ל, שיגרה ישראל ניסוי רפואי לחלל שעסק במציאת נוסחה לייצור אבקת חלב מועשרת בסידן ופרוביוטיקה לשימוש האסטרונאוטים במשימות ארוכות טווח. כעת, לקראת משימת החלל המאוישת האחרונה של נאס"א, התבקש מכון פישר לשוב ולערוך את הניסויים במלואם.

מנכ"ל משרד המדע, מר מנחם גרינבלום אמר כי הוא גאה בכך שמתאפשר לישראל, אשר שיגרה זה מכבר מספר ניסויים ביו-רפואיים לחלל על גבי מעבורות החלל של נאס"א בשלוש משימות שונות, להמשיך מחקר חשוב זה במשימת החלל האחרונה של אנדוור בראשותו של ד"ר ערן שנקר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}