כ"ג אלול התשפ"ד
26.09.2024

הסכם פת"ח-חמאס • פרס מזהיר: "שגיאה פטאלית"

נשיא המדינה שמעון פרס פתח במסע הסברה עולמי בעקבות ההסכם המתגבש בין פת"ח לחמאס • "העולם לא יוכל לתמוך בהקמת מדינה שחלק משלטונה הוא ארגון טרור לכל דבר"

קריאה אישית. הנשיא פרס. צילום ארכיון
קריאה אישית. הנשיא פרס. צילום ארכיון

נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח הבוקר (ה) במסע הסברה עולמי והתייחס להסכם המתגבש בין פת"ח לחמאס.

בסדרת ראיונות שנתן לתקשורת הבינלאומית, אמר הנשיא: "היינו רוצים לראות את העם הפלסטיני מתאחד, אך למען השלום. מה שקרה אתמול הוא מסע המוביל לאי הסכמה ברורה: כלומר שיהיו שני מחנות לפלסטינים – אחד הקורא לשלום והשני הקורא להשמדת ישראל".

פרס התייחס בחומרה לעובדה שמדובר בהסכם בין פתח לחמאס המהווה ארגון טרור רצחני לכל דבר: "חמאס לא משנה את הצ'ארטר שלו, לא מפסיק להיות ארגון טרוריסטי, משרת את איראן ומבריח נשק. המהלך בצורתו הנוכחית - מהווה שגיאה פטאלית. חתימה על הסכם שיוביל לבחירות בעוד כשנה עלולות לגרום לכך שארגון טרור ישלוט בעזה וביהודה ושומרון ומדיניות חמאס תנצח.המשמעות היא המשך ירי טילים, המשך הרג חפים מפשע, המשך התערבות איראנית התומכת ומממנת את הטרור באזורנו".

הנשיא יצא בקריאה אישית לאבו מאזן אותו הוא מעריך כמנהיג פרודוקטיבי הרוצה בשלום וקרא להנהגה הפלסטינית: "התאחדו למען השלום ואל תעשו פסאדה של אחדות שלא תאפשר לכם לנוע לשום כיוון. אסור לשני הצדדים לפספס את ההזדמנות שנוצרה לשלום לטובת התנגשות בלתי פוסקת. הליכה יד ביד עם ארגון טרור תוביל לחזרה אחורה ותמנע הקמת מדינה פלסטינית. זו שגיאה פטאלית הפוגעת באינטרס הפלסטיני להקמת מדינה פלסטינית עצמאית שחיה ברווחה כלכלית, בשגשוג וביציבות לצד ישראל".

פרס הדגיש בפני הקהילה הבינלאומית: "העולם לא יוכל לתמוך בהקמת מדינה שחלק משלטונה הוא ארגון טרור לכל דבר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}