כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרופאים מפגינים מול הכנסת: רוצים כסף

מאות רופאים מפגינים מול הכנסת, לקראת דיון במליאה בעניין תנאי העסקתם וכישלון המו"מ מול האוצר • ליצמן הציג תוכנית לפתרון מצוקות מערכת הבריאות

הפגנת הרופאים מול הכנסת. צילום: פלאש 90
הפגנת הרופאים מול הכנסת. צילום: פלאש 90

על רקע הכתף הקרה שקיבלו הרופאים אתמול מראש הממשלה, הם עלו הבוקר ((ד) להפגין מול הכנסת בירושלים.

במשך כחודש מנהלים הרופאים עיצומים בדרישה להגדלת שכרם. אתמול החליט נתניהו להתערב במשבר הרופאים, כאשר נראה היה כי הוא יאמץ את העמדה שהרופאים לא ששים עמה: הם אמנם יזכו להיענות חלקית לתביעותיהם, אך ידרשו להסכים לתנאי עבודה שונים, כאשר בין היתר ידרשו לחתום על שעוני נוכחות בבתי החולים.

בפגישה שנערכה אתמול אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי משרד האוצר והבריאות, הבהיר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, כי הוא עומד על כך שבכל הסכם שייחתם עם הרופאים, יופיע מפורשות סעיף האוסר על רופאים מתמחים לעבוד יותר מ-18 שעות ברציפות. "לא אהיה צד בהסכם שלא יכלול סעיף כזה", הודיע ליצמן חד משמעית.

ליצמן הציג תוכנית לפתרון מצוקות מערכת הבריאות שעל הפרק, כשבמרכזה הצעת פשרה מפורטת בין הרופאים לאוצר, במטרה לסיום המשבר בהקדם.

על פי עיקרי ההצעה, תביא התוכנית המוצעת לקיצור משמעותי של שעות העבודה של המתמחים ותיטיב עם ערי הפריפריה. התוכנית הועברה להתייחסות משרד האוצר.

בשלב זה דחתה ההסתדרות הרפואית על הסף את הצעות האוצר. "מדובר בתוספת לא משמעותית. אנחנו מקווים שההפסקה בשיחות גרמה לאוצר להתעשת ולבוא עם רעיונות אמיתיים. עד כה הם לא השכילו להגדיל את העוגה, אלא בעיקר להעביר את התוספת מכיס לכיס", אמר יו"ר ההסתדרות, ד"ר לאוניד אידלמן.

במסגרת ההפגנה עלו מאות רופאים מבתי חולים ברחבי הארץ למחות מול משכן הכנסת, בעת דיון במליאה שיזמה 'קדימה' בעניין שביתת הרופאים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}