י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פוטין וטראמפ כבר לא: דיפלומטים יגורשו

יחסיהם של שני מנהיגי המעצמות הגדולות בתבל, עלו על שרטון, בעקבות סנקציות שהטיל הסנאט האמריקני על רוסיה בעקבות התערבותה בבחירות בארה"ב, בתגובה החליט פוטין לקצץ במספר הדיפלומטים האמריקנים בשטח מדינתו ולגרש כמה מאות מהם

פוטין וטראמפ. צילום: רויטרס
פוטין וטראמפ. צילום: רויטרס



רוסיה הורתה למאות דיפלומטים אמריקאיים לעזוב את רוסיה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע אתמול (ראשון), כי 755 דיפלומטים אמריקנים הנמצאים על אדמת רוסיה חייבים לעזוב את ארצו, זאת בתגובה לנקיטת סנקציות קשות מצד וושינגטון.

התגובה של רוסיה מגיעה כאמור, עקב הסנקציות האמריקאיות נגד הרוסים על התערבות הקרמלין לכאורה בבחירות לנשיאות ב-2016.

בראיון אמר פוטין כי מספר העובדים הדיפלומטיים והטכניים האמריקאים ישאר על 455 - שווה ערך למספר עמיתיהם הרוסים העובדים בארצות הברית. נכון להיום, קרוב ל-1,200 עובדים בשגרירות וקונסוליות של ארצות הברית ברוסיה, לפי נתוני ארה"ב ורוסיה.

"יותר מאלף עובדים - דיפלומטים ועובדים טכניים עבדו ועדיין עובדים ברוסיה בימים אלה", אמר פוטין לעיתונאי ולדימיר סולוביוב בתוכנית טלוויזיה ארצית ביום ראשון בערב. "כ -755 מהם יצטרכו לסיים את פעילותם".

הקרמלין אמר ביום שישי, כי מאחר והסנאט הצביע על החרפת הסנקציות נגד רוסיה, כמה דיפלומטים אמריקאים יגורשו, אבל מספר העוזבים הוא דרמטי, מאחר והם מכסים את השגרירות הראשית במוסקבה, כמו גם קונסוליות בסנט פטרסבורג, יקטרינבורג וולדיווסטוק.

"זהו רגע מכריע" אמר אנדריי קולסניקוב, עיתונאי של העיתון קומרסנט, שנוסע בקביעות עם פוטין וראיין אותו בהרחבה ב -17 השנים האחרונות. "הסבלנות שלו נגמרה בכל הרצינות, וכל מה שהוא דחה בסכסוך הזה, הוא עומד לעשות עכשיו סדר".

המהלך מגיע כפי שהתברר, כי רוסיה זנחה את תקוותיה ליחסים טובים יותר עם ארצות הברית תחת ממשל טראמפ.

במהלך הראיון, אמר פוטין, כי הוא צופה כי היחסים בין ארצות הברית ורוסיה יחריפו, וכי רוסיה צפויה לנקוט צעדים נוספים נגד הסנקציות הכלכליות האמריקאיות, אשר אושרו בסנאט בשבוע שעבר וכלל את הנשיא טראמפ שאמר שהוא יחתום עליו.

מייקל מקפול, שגריר ארה"ב ברוסיה לשעבר, צייץ בטוויטר: "אם הקיצוצים האלה אמיתיים, הרוסים יצטרכו לחכות שבועות אם לא חודשים כדי לקבל אשרות כניסה להגיע לארה"ב".⁠⁠⁠⁠
ולדימיר פוטין דונלד טראמפ רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}