כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

נקמת ה'כולל' • שני אברכים סולקו מ'סורוצקין'

שני אברכים הלומדים בכולל 'עטרת שלמה', סולקו מה'כולל' בסוף הזמן שעבר • הסיבה: התנגדות פומבית לחלוקה החב"דית • מנהל הכולל: "אין מקומם בבית המדרש"

ראש כולל 'עטרת שלמה' הרש"ב סרוצקין
ראש כולל 'עטרת שלמה' הרש"ב סרוצקין

מי שחשב שהסערה סביב שיתוף הפעולה בין רשת הכוללים עטרת שלמה לבין כולל חב"ד, תסתיים לאחר חלוקת הסלים הנדיבים – מוטב יעשה אם יקרא את השורות הבאות.

עוד לפני שנגיע לסערה המתפתחת, ניתן תזכורת לאלו שלא היו שותפים לפרקים הקודמים. לאחר שנחתם שיתוף הפעולה ההיסטורי בין רשת הכוללים הגדולה ביותר בציבור הליטאי לבין כולל חב"ד, יצאו מספר אברכים כנגד היוזמה, והחליטו להיאבק בראש הכולל שדאג לרווחתם.

מספר אברכים שעלו לביתו של הגראי"ל שטיינמן, שמעו ממנו ברורות כי החלוקה היא על דעתו, ואין מקום להתנגדות לחלוקה מטעמים אידאולוגיים.

האברכים לא הרפו, ויזמו חלוקה נפרדת לאותם אברכים שסירבו להנות מהחלוקה של חסידות חב"ד. ארגון אנונימי בשם 'לאורם נלך' גייס כספים לטובת המטרה, וחילק לכל אברך שסירב לקבל את המשלוח – סל נדיב בהרבה.

החלוקות הסתיימו בהצלחה, אלא שאז החליטו בהנהלת הכולל לנקוט באמצעים כנגד אותם אברכים שסירבו לקחת את החלוקה של חב"ד.

שני אברכים – א.ו וי. מ - הלומדים בסניף של ה'כולל' במודיעין עילית, קיבלו הודעה כי הם לא ימשיכו את לימודיהם ב'כולל' בזמן קיץ הקרוב. הסיבה: ההתנגדות הפומבית של שני האברכים לחלוקת סלי המזון. יצויין כי שני האברכים הם תלמידיו של הגר"ש אוירבעך, והביעו את התנגדותם לאחר שהתייעצו עם רבם.

כבר בסוף חודש אדר ב', גילו האברכים כי המלגה אותה הם מקבלים מה'כולל' קוצצה באופן משמעותי. לאחר שהתעניינו בשל מה באה להם הרעה, קיבלו הודעה כי הנהלת ה'כולל' קיבלה החלטה לפיה הם לא יוכלו להמשיך ללמוד בכולל.

אחד מאברכי הכולל ששוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' אומר: "המרמור הוא קשה מאוד. לא להאמין שהנהלת הכולל מתנהגת בצורה כזאת ומעיפה אברכים, שהביעו את דעתם. זה לא דעה אישית שלהם, אלא הוראה שקיבלו מרבם. מדובר בשני אברכים מצוינים שישבו ולמדו בהתמדה רבה, והקפידו הקפדה יתירה על הזמנים. אין שום עילה להעיף כאלה אברכים. גם כשהם פנו למנהל הכולל, בבקשה שיפנה לרב סורוצקין, הם נתקלו בתשובה מבישה. פשוט כואב הלב".

יחזקאל אתרוג, המנהל את ה'כולל' במודיעין עילית, אמר הערב (ג') ל'בחדרי חרדים': "אני לא מגיב לאתרי אינטרנט. אני רק יכול לומר שאין מקומם של האברכים הללו בבית המדרש. לאחר שגדולי ישראל אמרו את דברם, הם גרמו לביטול תורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}