כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ניתן להכנס לקבר יוסף בצורה חוקית - איש לא ייתקל בתשובה שלילית

בחטיבת שומרון מבטיחים: ניתן להכנס לקבר יוסף בצורה חוקית, מאובטחת ותכופה - איש לא ייתקל בתשובה שלילית. אל הקבר נכנסים מדי חודש 12-16 אוטובוסים, הנושאים מבוגרים וצעירים, גברים ונשים, דתיים וחילונים

  • כ"ב ניסן התשע"א

כניסות מסודרות לקבר יוסף, מובלעת של תפילה יהודית בלב העיר הפלסטינית שכם, מתקיימות בממוצע אחת לחודש. בתיאום, על פי החוק, ותוך כדי התחשבות מאוזנת בפלסטינים מכאן ובמתפללים מכאן, מובאים אל מתחם הקבר בין שניים עשר לשישה עשר אוטובוסים ממוגנים.

בסוף השבוע האחרון, לאחר תקרית הירי החמורה במהלכה נהרג בן יוסף לבנת הי"ד ונפצעו שלושה ישראלים נוספים, אמר מאו"ג איו"ש, תא"ל ניצן אלון, כי מעת לעת "מתקיימות כניסות סדורות ומאובטחות של מתפללים לקבר יוסף - והן תמשכנה. אני קורא לישראלים להגיע לקבר יוסף במסגרת הכניסות המסודרות ולא באופן עצמאי, שכן הסכנות ברורות".

שנת 2011, הראשונה שנפתחה תחת פיקודו של אל"ם נמרוד אלוני על חטיבת השומרון, הביאה עימה תגבור מודע של כמויות הנכנסים. תאריכי הכניסות נקבעים עתה מראש בתכנית שנתית. מנסים להתאים אותם לראשי חודשים, לחגים, צמוד ככל הניתן למועדים מיוחדים. "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לבוא לקראת המתפללים, במסגרת מה שהגיוני ואפשרי", אומרים בחטיבה. לצד זה, אנו תמיד מתאימים את עצמנו למה שקורה בשטח. בסופו של דבר, כשנקבעים התאריכים בינואר, לא רק שלא יודעים לצפות מה יהיה בדצמבר, גם לא יודעים איך יראה המצב באפריל.”

על כן, אם מתבטל ביקור בחודש, קובעים בחודש אחרי פעמיים. שומרים על הממוצע. בכל כניסה כזו, המונה בין מאות לאלפים, נכנסים בשלושה או ארבעה סבבים כדי למנוע צפיפות גדולה מדי. כל סבב נמשך בין ארבעים וחמש דקות לשעה, ומאובטח באופן מלא ויסודי על ידי צה"ל.

המתפללים מגיעים מכלל רחבי הארץ. גם מההתיישבות הקרובה, גם מחוץ ליהודה ושומרון. מרוכזים על ידי הארגון "שכם אחד”, אשר מאגד את כלל הבקשות והפניות, הם מובאים אל העיר בתיאום ובבטחה. "לא ייתכן שמישהו יבקש להכנס ויגידו לו, לא, אתה לא יכול”, אומרים בחטיבה. "לא פוסלים אף אחד. בכל כניסה לקבר רואים גם מבוגרים, גם ילדים. רואים אנשי התיישבות, רואים מבקרים מבחוץ, רואים נשים, רואים גברים, חרדים, דתיים, אפילו חילונים. לא אומרים לאף אחד לא. לא אומרים "אסור"”.

גם עכשיו, לאחר אירוע הירי, ממשיכים כרגיל. "אין שום סיבה לשנות נהלים. כניסות בלתי חוקיות היו תמיד, ולצידן אנחנו עודדנו תמיד כניסות חוקיות בלבד. אנו עושים את כל הניתן כדי לתת מענה לכל מי שמבקש אותו. כמות הכניסות החוקיות הוגדלה בשנה האחרונה בכוונה. ההחלטה התקבלה מתוך הבנה שישנו ביקוש”.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}