הרב מאזוז: "לא רוצה להכנס למועצת חכמי התורה. היו משתיקים אותי"
הרב מאזוז מבקר הערב את 'מועצת החכמים' של ש"ס ומודיע כי אינו מעוניין להצטרף. הוא גם התייחס, בשיעורו המועבר בשידור חי ב'בחדרי חרדים', לתופעת מעבר הרבנים בין תחנות הרדיו החרדיות ותקף: "עושים מסחר ברבנים?" • צפו בוידאו
- אברמי פרלשטיין
- ו' אב התשע"ז
- 92 תגובות
הרב מאיר מאזוז. צילום: קול ברמה
במהלך שיעורו השבועי של הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' המועבר גם ב'בחדרי חרדים' בשידור חי, התייחס הרב מאזוז למספר דברים על הפרק, וסיפק אמירה דרמטית שעושה קץ לאפשרות לחיבור בין הפלגים בש"ס.
"אני לא רוצה להכנס למועצת חכמי התורה. לא רוצה להיות כפוף להם. במתווה הכותל אם הייתי במועצת, לא יכלתי לדבר, היו משתיקים אותי".
הרב שמקבל מכתבים מאברכים שכותבים לו כי הוא פוגע ברב יצחק יוסף בכך שהוא מעביר את שיעורו במוצאי שבת התייחס גם לכך, "אנשים חושבים שאני בא ומדבר בשעה הזו נגד הרב יצחק יוסף, חלילה לי. לא ביקשתי את זה, אדרבה, באו קול ברמה התחננו אליו (הגר"י יוסף) חטאנו עוינו פשענו, לא יצא שום דבר מזה.
ואז הסביר למה התחיל להעביר שיעוריו: "היה לחץ מכאן ומכאן. אז פנו אלי שאדבר שבת אחת ושבת אחרת הרב עמאר. כשהרב עמר היה בחו"ל שבועיים, הוא לא יכל אז אני מסרתי. אחר כך לא רצה, אמרו לו הבטחת, אמר לא אני הבטחתי הבן שלי הבטיח".
הרב הבהיר כי ניתן לסגור את המחלוקת מיידית - באמצעות החזרת שיעור הרב יצחק יוסף לשידור ב'קול ברמה'. "ביום שיחליט לחזור לקול ברמה אני אומר ברוך שפטרני מהעונש של הנאום הזה. לא ביקשתי להיכנס למועצת חכמי התורה וגם אם יבקשו, לא אסכים. אני רוצה לדבר באופן חופשי, לא הייתי יכול לדבר על הכותל הרפורמי אם הייתי חבר מועצת החכמים. עכשיו אני אומר את דעתי, אני לא קשור לאף אחד אני אומר את דעתי ולא מחייב אף אחד שישמע".
(דבריו של הרב מאזוז הערב)
הרב מאזוז: לא רוצה להכנס למועצת חכמי התורה. היו משתיקים אותי
הרב התייחס גם למעבר הרבנים בין תחנות הרדיו, מקול ברמה לקול חי, "דיבר שם הרב גרוסמן - נלקח, דיבר שם הרב אופיר מלכה - נלקח, עושים מסחר ברבנים? תביאו רבנים אחרים, למה לקחת רבנים של השני? באים לרב ואומרים לו "ככה דיברו עליך בקול ברמה", ואז לא יכולים להשמיע אותו כי הוא יורד עליהם בסוף, מסתבר שלא היו דברים מעולם, הכל שקר וזיוף. ממשיכים שנאה ועוד שנאה. שום דבר לא נעלם מעיני הקב"ה".
"כשדיברתי על הכותל הרפורמי, אם הייתי בתוך מועצת חכמי התורה, היו אומרים לי: שתוק, אל תדבר, עכשיו אני יכול לדבר את דעתי. אני לא קשור לאף אחד".דברי הרב מאזוז - התימלול המלא
צילום: הרב מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי
לצערנו שנאת חנם עד היום הזה, יש חסידים וליטאים ויש ספרדים ואשכנזים, ויש עדה זאת מול עדה זאת, עד שהחכם אומר מה העדות, אני לא יודע מה לעשות עם העדות שלכם, תחליטו. פעם היה איזה כנס של ערכים, קמה אשה אחת אמרה איך אני אחזור בתשובה, כמו הספרדים כמו האשכנזים כמו הליטאים כמו החסידים? מה נעשה.
עד היום שני קולות מתחרים אחד בשני, קול ברמה וקול חי, וכל העם רואים את הקולות ואת הלפידים, יש שטיה כזאת מסחר ברבנים, איך אפשר לסחור ברבנים, היה הרב גרוסמן שיהיה בריא כל יום ששי מדבר, מבר יפה מאד מלה במלה, נלקח. היה רבי אופיר מלכה אומר הלכות שבת, נלקח. היה עוד אחד ג"כ לקחו אותו, מה התכונות האלה? עושים מסחר ברבנים? "כי טוב סחרה מסחר כסף", התורה היא לא בשביל בינזס, תביא אתה רב אחר, שיידע לדבר יפה על נושאים אחרים, אבל אל תקח רבנים של השני.
חושבים כל אחד יעשה מה שירצה, "שמח בחור בילדותך ויטיבך לבך בימי בחורותיך, והלך בדרכי לבך, ןבמראה עיניך, ודע - עם זקף גדול - כי על כל אלה יביאך האלקים במשפט". שום דבר לא נעלם מעיני הקב"ה.
באים לרב, אתה יודע דיברו עליך בקול ברמה, אה ככה? יורד עליהם, והם לא יכולים להשמיע אותו כי הוא יורד עליהם, אח"כ נעשה מחלוקות. מתברר שהם לא דיברו עליו בכלל, כלום, לא דיברו עליו. מודעות ברחובות שכולם שקר, כולם הבל, כולם זיוף, לא היו דברים מעולם. וממשיכים שנאה ועוד שנאה ועוד שנאה.
אנשים חושבים שאני בא לכאן אומר את השעה הזאת נגד הרב יצחק יוסף, חלילה לי, לא ביקשתי את זה, אדרבה הם באו קול ברמה התחננו אליו, אנחנו חוזרים בנו, חטאנו עוינו פשענו (יש מחלוקת בגמרא ביומא ל"ו איך הנוסח, הנוסח האמיתי חטאנו עוינו פשענו), טוב אני מסכים בסדר.
תשמיעו אותי, לא צריך לעשות עוד פעם. אח"כ לא היה שום דבר מזה, היה לחץ מכאן ולחץ מכאן.
אז פנו אלי ואמרו לי תדבר אתה והרב עמאר שיהיה בריא, שבת אתה שבת הוא, בסדר, יש לי שותף, לא צריך להכין כל מוצאי שבת. אח"כ הרב עמאר היה בחוץ לארץ שתי שבתות, שבת שלישית אמרתי לו כבודו הגיע התור שלו, עוד שתי שבתות, אמר לי לא, אני לא הבטחתי, לא הבטחת? אמרו לי בשמך. "הבן שלי הבטיח בשמי אבל אני לא הבטחתי". אז עלי היו כולנה.
אברך אחד כותב לי: אתה עושה לא בסדר, האברכים כועסים, אתה בא לפגוע ב... אדרבה להיפך, היום שיחליט לחזור לקול ברמה, אני אומר ברוך שפטרני מעונש הנאום הזה, אני לא רוצה, אתם חושבים שאני רוצה לפרסם? אני לא ביקשתי להיכנס למועצת חכמי התורה, ואפילו יבקשו ממני אני לא אסכים, מפני שאני רוצה לדבר באופן חופשי, לא אהיה קשור מה יאמרו שמה, וכשדיברנו על הכותל שהרפורמים רצו לכבוש אותו, אם הייתי בתוך מועצת חכמי התורה, שתוק אל תדבר, עכשיו אני יכול לדבר, מי יאמר לי מה תעשה, אני אומר את דעתי, השומע ישמע והחדלים יחדלו, איך אני ממשיך אח"כ, וילכו אחרי ההבל ויהבלו, אני לא קשור לאף אחד, אומר את דעתי, ואני לא מחייב את אף אחד שישמע לי.
כתבנו סידורים, ב"ה נפוצו בעשרות אלפים. אחד שוטה כתב לי: אתם כופים על ישראל להתפלל בסידורים איש מצליח, אנחנו כופים? מי כפה? לא כופים. יש לנו אלפי סידורים, עוד אחד שלנו, לא טוב בעיניכם? אל תתפללו בו, אבל אל תגנבו ממנו, אל תקחו דברים שנראים טובים, תכניסו אותם כאילו שלכם, ראיתם אותם בחלום, לא עושים דבר כזה, תהיו ישרים, תהיו אמיתיים.
אין לי שום ענין להיות קובע, לא רוצה להיות קובע, ולא אכפת לי אם ישמעו לי או לא ישמעו לי, אנחנו עושים ככה? אדרבה. עכשיו אותה שעה, מה נוכל לעשות?! נעשה בתשע? אי אפשר, רבנו תם על הגבול, בעשר? זה הזמן שלנו, מעשר עד אחת עשרה, נעשה באחת עשרה? נגמור בחצות? אי אפשר. אבל יגיע הזמן שיהיה לנו שתי שעות, ומי שמעוניין לשמוע גם את זה וגם את זה, יקליט אחד מהם, ישמור אותו לעת מצוא, באמצע השבוע ישמע אותו. וכי אנחנו באים לריב? אין לי שום ענין לריב, השטויות האלה לא בשבילנו, הכל הבל הבלים. התורה היא שלום, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. וזה בכלל החטא של שנאת חנם, אילו היינו מורידים שנאת חנם כל הדברים האלה לא היו.
שלח לי אשכנזי אחד בזמן הבחירות, לפני שלש-ארבע שנים, אמר לי אני אשכנזי טהור, אני קורא לך מורי ורבי, למה אתה קורא לי מורי ורבי? כי ראיתי כל הנאומים שלך מעולם לא פגעת באחרים, אמרת מה יש לך למכור, זה הכל, אבל לפגוע באחרים? לא פוגע, ככה צריך להיות.
היה פעם בנתיבות רצו החרדים למנות מישהו שהוא נוח להם יותר מראש המועצה שמה, יחיאל זוהר, היה אחד כהן שכחתי מה השם שלו, הוא היה בעד זה, אמרו לי בוא תדבר שמה לטובתו. בסדר, מה אכפת לי, הרב יששכר מאיר הסכים. אבל אדם נכנס שמה, פותחים שמה איזה קלטת שמדברת על כל מעלליו של יחיאל זוהר, רבע שעה עשרים דקות, אח"כ חוזרים עוד פעם, ויהי נועם וכו' פתח אליהו הנביא זכור לטוב, עוד פעם, עוד פעם מספרים. בסוף זכה יחיאל זוהר, בא רבי שמעון דידי שיהיה בריא, אמר לי: איך זה? התפללנו ובירכנו הרב גרשנוביץ בירך, איך לא זכינו? אמרתי לו כתוב האלקים יבקש את נרדף, אם אתם רודפים בן אדם לא טוב, אתה רוצה לדבר? תדבר מה יש לך למכור, תאמר אנחנו עושים דבר כזה וזה וזה שזה לא היה עד עכשיו, אבל לפגוע באחרים? כתוב במדרש אפילו הרודף צדיק והנרדף רשע, האלקים יבקש את נרדף.
להוריד את השגעון הזה, שעל ידי מלל הרבה, אתה זוכה. לא, תמכור את הסחורה שלך, אני יש לי סחורה, אני דעתי הולכת עם הימין, הולך עם הימין. מי שרוצה לילך עם השמאל יילך עם השמאל, מה הבעיה? אמרנו להם פעם, ש"ס יש בה שי"ן וסי"ן. לכן צריך להוריד את המדות הרעות האלה, לא יתכן שנתפלל על בית המקדש, ואנחנו עדיין נגועים במחלה הזאת.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 92 תגובות