ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ארה"ב: יהודים סורבו לעלות לטיסה לישראל

בעקבות חוק שחוקק בכנסת לפני ארבעה חודשים, חברת לופטהנזה לא הירשתה לחמישה נוסעים לעלות לטיסה לישראל • "נציג לופטהנזה הודיע לי שיש להם הוראה ישירה מרשויות ההגירה בישראל שלא לאפשר לנו לעלות למטוס"

מטוס של חברת 'לופטהנזה'. צילום: ויקיפדיה
מטוס של חברת 'לופטהנזה'. צילום: ויקיפדיה



חמישה חברי משלחת של יהודים אמריקאים הפעילים בארגון BDS, לא הורשו לעלות לטיסה לישראל.

על פי הדיווח באתר JTA, נאסר על החמישה לטוס לישראל, בגלל פעילותם למען תנועת ה-BDS, שמעודדת חרם על ישראל.

הארגון "קול יהודי למען השלום" המעודד ופועל למען חרם על ישראל, מסר אתמול (ב') בהצהרה, כי המשלחת ניסתה לעלות לטיסת לופטהנזה בנמל התעופה הבינלאומי של דאלס, אך נאמר לה כי ממשלת ישראל הורתה לחברת התעופה שלא לאפשר לחמשת הנוסעים הללו לעלות למטוס.

כזכור, הכנסת אישרה בחודש מרץ האחרון, את חוק "מניעת כניסתם של מנהיגי תנועת החרם BDS לישראל", החוק חל על ארגונים הנוקטים פעולה עקבית ומשמעותית נגד ישראל באמצעות ה-BDS.

על פי הדיווח, משרד ראש הממשלה סירב להגיב לידיעה.

המשלחת כללה בתחילה 23 בני אדם, אך לאחר שנאסר על חמישה מהם לטוס לישראל, רק 18 חברי המשלחת המריאו ונחתו, אתמול (שני) בישראל, והורשו להיכנס רק לאחר מספר שעות של מעצר וחקירה, כך על פי הדיווח.

הארגון מסר בתגובה, כי לא ירתע וימשיך במאמציו לחרם על ישראל.

"ישראל אסרה עלי לטוס לשם בגלל עבודתי למען הצדק לפלשתינאים, למרות שאני יהודייה ורבנית", אמרה הרבה הרפורמית אליסה וייס סמנכ"לית הארגון "קול יהודי למען השלום".

הרבה הוסיפה: "הוכחה נוספת לכך שדמוקרטיה וסובלנות בישראל הם רק לאלה ההולכים בקנה אחד עם המדיניות המדכאת יותר ויותר נגד הפלסטינים".

"אף על פי שעמדתי עם כרטיס העלייה למטוס, הודיע לי נציג לופטהנזה שיש להם הוראה ישירה מרשויות ההגירה בישראל שלא לאפשר לנו לעלות למטוס, והם סירבו להראות לנו בכתב את ההוראה הישראלית".
BDS טיסה חרם רשות ההגירה לופטהנזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד