כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פיגוע ירי בקבר יוסף: חרדי נרצח וארבעה נפצעו • ההרוג: אחיינה של השרה לבנת

ירי בוצע לעבר חסידי ברסלב שנסעו לקבר יוסף בשכם • חרדי נרצח וארבעה מחבריו נפצעו • עד ראיה: "כשהגיע הרכב הראשון אל סמטת הקבר, נפתחה אש מתוך ג'יפ של המשטרה הפלסטינית" • הפצועים פונו באמצעות מסוק לבית החולים • ההרוג: בן יוסף לבנת, הי"ד בן 24, משכונת בית ישראל בירושלים

הנרצח. צילום: רוטר.נט
הנרצח. צילום: רוטר.נט



הותר לפרסום כי ההרוג בפיגוע הירי בשומרון, הוא בן יוסף לבנת הי"ד, בן 24 ואב לארבעה תושב שכונת בית ישראל בירושלים. ההרוג הוא אחיינה של השרה לימור ליבנת.

הוא נרצח, ככל הנראה, בידי שוטרים פלסטינים. פצוע קשה ופצוע בינוני פונו באמצעות מסוק לבית החולים בלינסון בפתח תקווה.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה, כי קבוצה של כ-15 חסידי ברסלב נכנסו לשכם באמצעות שלושה כלי רכב פרטיים, ונסעו לכיוון קבר יוסף. בשעה 5:55, לאחר שיצאו מהקבר, בוצע ירי לעבר הרכבים. השיירה המשיכה בנסיעה עד לחטיבה מרחבית שומרון בכניסה ליישוב הר ברכה, שם נקבע מותו של לבנת הי"ד.

מהמקום פונו שלושה נפגעים, מהם פצוע קשה כבן 20, ופצוע בינוני כבן 17, באמצעות מסוק לבית החולים בלינסון בפתח תקווה. שני פצועים במצב קל טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי.

חסיד ברסלב, חברם של הצעירים שנכנסו לקבר יוסף, אומר כי שלושה רכבים נכנסו למקום, וכי כאשר הגיע הרכב הראשון אל סמטת הקבר, נפתחה אש מתוך ג'יפ של המשטרה הפלסטינית.

אחד מבני המשפחה אומר: "ממשלת ישראל שנטשה את קבר יוסף בביזיון ובתבוסה, וחימשה עשרות אלפי רוצחים בכלי נשק, רושמת כעת חרפה נוספת שלא תסתיים עד לחזרתם המלאה של יהודים לשכם בצורה גלויה וראויה. אם ממשלת ישראל לא מקיימת את חלקה בשמירה על המקומות הקדושים, כמתחייב גם על פי הסכם אוסלו, מה פלא שכך מתנהלים הערבים?"

נוער הגבעות אומרים בתגובה לאירוע: "הרצח הנתעב הלילה בקבר יוסף שבוצע בידי מחבלי המשטרה הפלסטינית, מחייב תגובה של חידוש הנוכחות במקום, הפקרת קבר יוסף והנכנסים אליו לחסדי הערבים ע"י צהל במודע עלתה ועולה בחיי אדם, אנו דורשים מהממשלה אל תפקירו אותנו חיזרו עכשיו לקבר יוסף, לא נשלים עוד עם מציאות".

יצויין כי הכניסה של הצעירים לקבר יוסף לא הייתה מתואמת עם צה"ל.

הקדוש בן יוסף לבנת הי"דצילום: הקדוש בן יוסף לבנת הי"ד
הקדוש בן יוסף לבנת הי"ד


השוטרים ירו ללא הבחנה

אחד המתפללים סיפר לאתר 'קול היהודי' על פרטי האירוע: "המתפללים הגיעו לקבר יוסף בשלושה כלי רכב. בסימטה המוליכה לקבר המתינו שוטרים של הרשות הפלסטינית, וירו באוויר על מנת להפחיד את הבאים. בעקבות הירי, נותרו חלקם בכלי הרכב וחלקם פנו להתפלל בקבר יוסף.

"רק לאחר שיצאו ממתחם הקבר, והחלו בנסיעה חזרה לעבר היציאה מהעיר, ירו לעברם השוטרים שהיו בחצר הציון. ההרוג נפגע בראשו מכדור, ונהרג באופן מיידי.

"השוטרים המשיכו בירי ללא אבחנה לעבר הרכבים הנוסעים. מירי זה נפצעו עוד שלושה בני אדם, שניים מהם באופן בינוני, והאחר משריטת ירי. מותו של ההרוג נקבע בכניסה לעיר שכם על ידי צוותים רפואיים".

המשטרה הפלסטינית מדווחת, כי נעצרו מספר חשודים בירי. לטענתם, המתפללים התעמתו עם השוטרים המקומיים.

מושל שכם: נכנסו ללא אישור

הרב יהודה ליבמן, מראשי ישיבת 'עוד יוסף חי', הגיב לרצח: "רוצחי הקדוש הינם שוטרים פלסטינים ארורים במדים שהוצבו בקבר יוסף הצדיק על פי דרישת הצבא, למנוע כניסת יהודים. הם ירו בהם מטווח קצר בסיום תפילתם כשהיו ברכב. ונקם ישיב לצריו".

מושל שכם, ג'יבריל אל בכרי, אמר כי הקבוצה נכנסה ללא תיאום למקום בצורה המעוררת חשד. עוד הוסיף ואמר כי בתחילה בוצע ירי לאוויר ורק לאחר מכן ירי מכוון לרכב.

המושל הוסיף כי קיים שיתוף פעולה מלא עם ישראל. "בדרך כלל מתפללים ישראלים נכנסים עם אישור ובתיאום הצבא. במקרה זה לא בוצע תיאום. כשזה קורה אנחנו עוצרים את הרכב ומוסרים אותו לידי הצבא. כעת, מסיבה לא ברורה נאלצו לירות לעברם".

מקורות בשכם מסרו, כי צה"ל פרס מחסומים באזור והגביר את הנוכחות במחסום חווארה, ביציאה הדרומית משכם. גם מחסומים אחרים ביציאות משכם אויישו מחדש.

סוכנות הידיעות הפלסטינית מַעַן דיווחה כי "אדם חמוש ירה אל מתנחלים שחדרו לאזור קבר יוסף", לשון הדיווח. "זהותו של היורה לא נמסרה".

בצה"ל אומרים, כי ידרשו מהפלסטינים להסגיר את הרוצחים לידי ישראל, כאן יועמדו לדין באשמת רצח.

הלוויתו של הנרצח הי"ד תצא בשעה 11 מהיישוב אלון מורה, משם תמשיך לבית הכנסת תועה בשדה ומשם לבית הלוויות שמגר בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}