כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שבכל דור ודור • אוייבי ההתיישבות החרדית מתאגדים למאבק

פן ירבה • אוייבי ההתיישבות החרדית מאחדים כוחות למאבק נגד • אל ההתארגנות החדשה הצטרפו עפעילים מכל רחבי הארץ מירושלים ועד תל-אביב, מחיפה ועד באר-שבע • יוזם ההתארגנות: "אנחנו ניאבק נגד 'פלישה' חרדית בכל מקום, נילחם בבתי חב"ד ועמותות חרדיות. כבר הצטרפו אלינו פעילים מכל רחבי הארץ"

שבכל דור ודור • אוייבי  ההתיישבות החרדית מתאגדים למאבק

תכירו את הפרעה החדש של ימינו החושש מהתיישבות חרדית: "פורום השכונות הארצי לשמירה על צביון החיים החילוני".

הפורום משדרג את המאבק בחרדים ומאגד תחת כנפיו פעילים מכל רחבי הארץ מחיפה עד מודיעין ומרמת-אביב עד כפר נטר.

הפורום הוקם על ידי רם פרומן מרמת-אביב ומטרתו כפי שמדווח 'הארץ' הוא להילחם נגד "פלישה יזומה של גורמים חרדיים וחרדיים-לאומיים לסביבתם".

הפורום המאוחד יתנגד לפי הגדרתו לגרעינים תורניים, בתי חב"ד, קהילות ברסלביות או עמותות חרדיות שונות.

לפי דברי המארגנים הפורום צומח במהירות ורשימת היישובים שנציגיהם משתתפים במפגשים כוללת רשימה מדאיגה ורחבה כולל את חיפה, אנשי קרית-יובל ושכונות אחרות מירושלים, רמת אביב, רחובות, רמת השרון, כפר ורדים, רמות השבים כפר יונה, תל מונד, מודיעין, בית חשמונאי וכפר נטר.

"התחלתי את המאבק שלי ברמת-אביב", אמר פרומן ל'הארץ', "התחלנו להתארגן, ולאט לאט אנשים פנו אלינו. התופעה הזו היא לא רק ביישובים האלה, אני בטוח שעד סוף השנה נכלול 40 או 50 יישובים".

לטענתו, "אנחנו חילונים שגאים בכך, שמאוד רוצים לגור בשכנות טובה עם דתיים, אבל אנחנו מרגישים היום שגורמים לא חילוניים רוצים לשנות את אורח החיים שלנו".

"תמיד אומרים על החילונים ש'הם יוצאים למחאה רק כשזה מגיע לבית שלהם', ו'מה קורה עם המדינה?', הוא מוסיף. "כל אחד ששמע את זה מיד הבין שבעצם ההתמודדות שלו היא סימפטום להתעוררות מאוד-מאוד גדולה - גם אם הוא יצליח במקום שלו, ונפסיד במקום אחר, אז לא עשינו כלום. אותה קבוצה מיליטנטית אולי תעבור לשכונה אחרת, אבל אם לא נתחיל לטפל בזה באופן גורף, אנחנו נאבד פה".

"זה לא מאבק דתי. מדובר במאבק בניסיון לשנות את אורח החיים שלנו", אומר עוד אחד מחברי הפורום, אבי אלדר מרמת השרון. "אם תושבי רמת השרון התארגנו נגד מרכול שפתוח 24 שעות ביממה ועושה רעש, אז למה לא נגד ישיבה בלתי חוקית?".

אנשי הפורום ההולך וצומח במהירות מאיימים לפעול נגד שורה של גרעינים חרדיים, ישיבות וכוללים בכל רחבי הארץ.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}