כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האם ה'גדולים' עוברים על 'בל יראה' ללא ידיעתם? • חשיפה

בקופות של 'קופת העיר' מונח חמץ בעין • "אם גדולי ישראל שותפים בקופות הם עוברים על איסור" • 'בחדרי חרדים' תיעד את החמץ • הנהלת 'קופת העיר': "הפקרנו את כל החמץ"

המכולה של 'קופת העיר' מלאה בחמץ, הערב צילום: משה ויסברג
המכולה של 'קופת העיר' מלאה בחמץ, הערב צילום: משה ויסברג

עמדות הצדקה המפוזרות ברחבי הארץ, הפכו בתקופה האחרונה לסימן ההיכר הרשמי לכך שהגעתם לשכונה חרדית. כמעט ואין תחנת אוטובוס שאינה מזכה את העוברים והשבים במתת לעניים.

אלא שבתקופה האחרונה, הגדילו לעשות כמה ארגוני צדקה, ונתנו את האפשרות לשים גם מצרכי מזון בתוך קופות הצדקה. בתחתית הקופה יש סל יעודי, בו מניחים את דברי המזון המועברים לעניים.

שיחה שהתקבלה במערכת 'בחדרי חרדים', הציפה בעיה חמורה שנוצרה כתוצאה מהנחת הקופות ברחבי הערים החרדיות.

המטלפן האנונימי דיוח כי בתוך קופות הצדקה של 'קופת העיר' מונחים דברי חמץ של ממש. מכיוון שהתיבות גדושות, החמץ נראה לעין כל לכל העוברים ברחוב העיר.

כשהוא מצויד במצלמה, יצא כתב 'בחדרי חרדים' משה ויסברג לרחובות בני ברק, בכדי לבדוק האמנם 'כצעקתה'.

במהלך הסיור הוא תיעד מכולה של קופת העיר ובה נראה לעין כל חמץ של ממש.

"לא האמנתי בחיי שקופת הצדקה הכי קדושה כאן בעירנו מחללת את החג פתאום בני הקטן קורא לי ואומר 'אבא הנה חמץ'", סיפר המטלפן הנסער, ובצדק. "ועוד יותר מזה", המשיך המטלפן, "אם גדולי ישראל הם חברי העמותה של הקופה הרי שהם עוברים ב'בל יראה ובל ימצא'" סיים האברך בכאב.

תגובת הנהלת 'קופת העיר' בני ברק שנמסרה לנו על ידי הרב מנחם שפרינצלס: "מכרנו את כל הקופות כדת וכדין בהוראת גדולי ישראל, וכל הקופות שייכות לגוי. הפקרנו את כל החמץ".

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}