כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בחג: אירופה אישרה חוק נגד השחיטה

בעיצומו של החג הראשון, ובעוד באירופה חוגגים, אישר האיחוד האירופי חוק המחסל דה-פקטו את השחיטה ביבשת • על פי החוק החדש: הבשר שעובר שחיטה יסומן - והמחיר היקר יבריח את הלקוחות

שחיטה. תמונת אילוסטרציה
שחיטה. תמונת אילוסטרציה

ועדת האיחוד האירופי לאיכות הסביבה אישרה אתמול (ג') ברוב מוחץ של 57 חברים מול 4 מתנגדים בלבד, חקיקה המחייבת סימון מיוחד לכל בשר שנשחט בכשרות ללא הימום חשמלי.

משמעות החקיקה, באם תאושר לבסוף גם על ידי הפרלמנט, היא הרס מערכת השחיטה באירופה, ופגיעה קשה בקהילות המתפרנסות ממנה.

באירופה כמו בכל העולם, הבשר הנשחט בכשרות ונמצא טרף נמכר לגויים, מה שמאפשר לבעלי הבקר לצאת נשכרים בייעודן של בהמותיהם לשחיטה. סימונו של הבשר הנשחט כדת וכדין, כבשר המיוצר משחיטה ללא הימום חשמלי צפוי לפגוע קשות במכירות של הבשר הטרף לגויים ולייקר באופן משמעותי את מחיר הבשר הכשר, או, לפי הערכות של בעלי עסקים, אף להפוך את השחיטה באירופה ללא כדאית. חשוב לציין כי השחיטה באירופה איננה עסק כלכלי בלבד. ההכנסות מהשחיטה מהוות חלק נכבד מאוד בתקציב קיום מוסדותיהם של הקהילות היהודיות, ובהעדרה סכנה כלכלית מוחשית צפויה לרחף מעל לראשם.

לשם אישורה הסופי של ההחלטה של הוועדה לאיכות הסביבה, יהיה גם על הפרלמנט של האיחוד האירופי לאמצה בהצבעה שתתקיים ככל הנראה בחודש יולי, ואחר כך היא תידרש לאישורם של שרי המועצה האירופית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}