כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פני הרשע • הדס, בכתה - ונרצחה • וידאו מהשחזור

הותר לפרסום: חכים מאזן ואמג'ד עואד, בני 19, שעבדו בישראל - רצחו את בני משפחת פוגל • השניים יצאו מהבית לאחר רצח המשפחה, שמעו את בכי התינוקת - וחזרו לרצוח אותה

בני משפחת פוגל. צילום ארכיון
בני משפחת פוגל. צילום ארכיון



בשבוע האחרון מתכוננים תמר רועי וישי שלושת, ילדי משפחת פוגל שניצלו מהטבח הנורא באיתמר, לקראת פסח ראשון בלי הוריהם ואחיהם.

ביום שישי האחרון נפגש הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ עם השלושה, דרש לשלומם ועידכן אותם בהתקדמות חקירת הפיגוע. במהלך הפגישה התעניין גנץ בדרכי התמודדותם של הילדים עם המציאות החדשה והעניק להם הגדה של פסח.

"אנחנו יודעים שכוחות הביטחון משקיעים מעל ומעבר אם ייתפסו הרוצחים זו תהיה בשורה עבור המדינה כולה", אמר יוחאי בן ישי אחיה של רותי פוגל הי"ד.

בשעות הצהריים (א') הותר לפרסום כי השב"כ עצר את מבצעי פיגוע הדקירה שאירע באיתמר בחודש שעבר, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל.

הרמטכ"ל גנץ עם רועי ותמר פוגל שניצלו, בסוף השבוע (צילום: דובר צה"ל) צילום: הרמטכ"ל גנץ עם רועי ותמר פוגל שניצלו, בסוף השבוע (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל גנץ עם רועי ותמר פוגל שניצלו, בסוף השבוע (צילום: דובר צה"ל)


המטרה: "למות מות קדושים"

השניים הם חכים עוואד, תלמיד תיכון בן 17, ושותפו, אמג'ד עוואד, סטודנט בן 18 – שניהם תושבי הכפר הסמוך עוורתא, המזוהים עם ארגון החזית העממית.

חכים עוואד נעצר ב-5 באפריל, ואילו אמג'ד נעצר חמישה ימים אחריו. השניים הודו בחקירתם בביצוע הפיגוע, ואמרו כי הגיעו לאיתמר במטרה לבצע פיגוע "ולמות מות קדושים". השניים דקרו ארבעה מבני המשפחה בסכין, וירו למוות ברותי פוגל, אם המשפחה, באמצעות רובה M-16 שמצאו בהתנחלות.

מחקירתם של השניים עולה כי שלושה ימים קודם לפיגוע, הם קיבלו החלטה לבצע פיגוע כנגד יהודים. הם פנו לפעיל החזית העממית בעוורתא, וביקשו ממנו שישיג עבורם כלי נשק. על אף שזה לא הצליח להשיג את אמצעי הלחימה, הם החליטו בשעות אחר הצהריים של ערב שבת לצאת לבצע את הפיגוע.

באזור השעה 22:00 יצאו השניים מכיוון הכפר, צעדו לעבר הגדר באיתמר, לשם הגיעו מצוידים בסכינים, בברדסים לכיסוי הפנים ובמזמרה לחיתוך הגדר.

הרוצח, חכים אועד. צילום באדיבות: השב"כצילום: הרוצח, חכים אועד. צילום באדיבות: השב"כ
הרוצח, חכים אועד. צילום באדיבות: השב"כ


חתכו את הגדר, ונכנסו ליישוב

השניים חתכו את הגדר, נכנסו ליישוב, הגיעו לשורת הבתים הראשונה, שם פרצו לבית הסמוך לבית משפחת פוגל. המשפחה לא הייתה בבית, אך בחיפוש שביצעו השניים במבנה מצאו רובה M-16 מקוצר, מחסניות, אפוד וקסדה.

לאחר מכן המשיכו לבית משפחת פוגל, וזיהו דרך חלונות הבית את שני הילדים, יואב ואלעד. הם פרצו דרך החלון, ורצחו את השניים בדקירות סכין. משם המשיכו לחדר השינה, הדליקו את האור, אז החל מאבק בינם לבין בני הזוג עד אשר הצליחו לדקור למוות את אודי ולירות בעזרת הרובה ברותי פוגל.

הרוצח, אמגד חכים. צילום באדיבות: השבכצילום: הרוצח, אמגד חכים. צילום באדיבות: השבכ
הרוצח, אמגד חכים. צילום באדיבות: השבכ


הבכי של הילדה הביא לרציחתה

מחקירת השב"כ עולה כי השניים עשו כל מה שתכננו. רצחו את ההורים ושני ילדיהם. אלא שאז שמעו קול בכי של תינוקת. הדס בת ארבעת החודשים - בכתה, הם חששו שהבכי יחשוף אותם ורצחו גם אותה.

טרם כניסתם לבית, הבחינו שני הרוצחים מבעד לחלון כי בבית שוהים ילדים. מיד עם כניסתם, רצחו את יואב בן ה-11 ואלעד בן ה-4. לאחר רצח הילדים פנו לחדר שבו ישנו בני הזוג אודי ורות עם התינוקת הדס. ההורים נאבקו, והרוצחים השתמשו בנשק שגנבו שעה קלה קודם לכן.

בבית היו באותה שעה שני ילדים נוספים, ישי (שנתיים וחצי) ורועי (8). בחקירתם סיפרו החשודים כי לא הבחינו בפעוט.

אחד החשודים אמר כי באם היה מבחין בפעוט, היה רוצח גם אותו ללא רחמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}