כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מצפים לחירות • עצורי יפן ילבשו בגדי חג

העסקנים המטפלים בעצורי יפן, הביאו הבוקר לבחורים את מוצרי החג • שלטונות יפן אישרו, והעצירים ילבשו בגדי חג • מתנדב זק"א מישראל יערוך עימם את ליל הסדר בכלא

מצפים לחירות • עצורי יפן ילבשו בגדי חג

בעוד עם ישראל כולו עורך בשעות אלו את ההכנות האחרונות לחג הפסח, בבית הסוהר שביפן נאנקים שני הבחורים שנעצרו בחשד להברחת סמים, ומצפים לנס פרטי שיוציא אותם מעבדות לחירות.

אחרי מאמצים עילאיים של יו"ר זק"א יהודה משי זהב ובהתערבות פעילה של לשכת שר החוץ אבגדור ליברמן, הרי לראשונה לאחר שלש שנים הוכנסו הבוקר מצרכי מזון כשרים לפסח לשני הבחורים העצורים ביפן.

כ"כ יצא אמש במיוחד מתנדב זק"א מישראל ליפן, כדי שיוכל לבקר יום יום במשך ימי החג, את העצורים לפי אישור מיוחד שהושג.

בעוד עם ישראל כולו עורך בשעות אלו את ההכנות האחרונות לחג הפסח, בבית הסוהר שביפן נאנקים שני הבחורים שנעצרו בחשד להברחת סמים, ומצפים לנס פרטי שיוציא אותם מעבדות לחירות.

עם חזרת משלחת זק"א מיפן אחרי אסון רעידת האדמה והצונאמי, שבמהלכו בקרו את הבחורים בבית המעצר ביפן, ועניינם נגע מאד ללבם, החליטו בזק"א לעשות הכל על מנת להצליח להכניס להם השנה אוכל כשר לפסח. יו"ר זק"א יהודה משי זהב הפעיל מערכת קשרים מסועפת של שגרירות ישראל ביפן, לשכת שר החוץ בישראל, קונסול ארה"ב ביפן, (אחד הבחורים הינו גם נתין ארה"ב), ושגרירות יפן בישראל. במקביל הונחו ה'עסקנים' מלונדון בראשותו של הדיין החיד"א וייס שליט"א, המטפלים ומסייעים לבחורים במשך שלש השנים, להכין את סל המזון עם המצרכים הכשרים לפסח והסל הופקד בידי שליח חב"ד ביפן.

גם אחרי סירוב ראשוני של שלטונות הכלא לבקשה, באומרם מה שונה השנה מכל השנים שהכניסו להם רק מצות. לא הרפו בזק"א מהמאמץ. קונסול ישראל ביפן מר יעקב רחמים קיבל הנחייה חד משמעית מלשכת שר החוץ לא להרפות ולפנות לכל גורם ולהסביר את חשיבות העניין הדתי בדבר.

ואכן הבוקר (א') הגיע האישור המיוחל זה שלש שנים להעביר את המצרכים, בין המצרכים: מיץ ענבים, מצות, עוגיות, שוקולדים ומספר ספרים לליל הסדר. כ"כ השיגו העסקנים אישור מיוחד לבחורים העצורים ללבוש בגדי חג בימי חול המועד במקום בגדי העצירים.

בנוסף הוציא אמש ארגון זק"א שליח מיוחד ליפן, 'מתנדב זק"א' ברל'ה יעקובוביץ’, כדי שיוכל לבקר במשך כל ימי החג את הבחורים העצורים, וזאת עפ"י אישור מיוחד. יש לציין שיומיים אחרי חג הפסח, יחול חג יפני במשך שבועיים ימים, ואז לא יתאפשר ביקורים בבתי הסוהר. ולכן חשיבות מיוחדת בשהותו ובביקוריו של מתנדב זק"א אצל הבחורים במשך ימי החג.

הביקור הבא של העסקנים הדיין החיד"א וייס, ר' אהרון ניזרי ור' אלימלך בינדיגר ייערך רק בעוד כחודש, זאת בשל החג היפני בו סגורים כל העסקים והמשרדים. בימים אלו אין ביקורים בבתי הסוהר. הביקור הבא ייערך בב' אייר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}