כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ה'צעד המבריק' של רובינשטיין ומשרד השיכון

רחוב חדש בביתר-עילית זקוק לתקציב להשלמת תשתיות • ראש העיר הזמין את ראשי משרד השיכון ולימד אותם דרך הרגליים על קשיי המקום • ויש תמונות מהחוויה הלא נשכחת

צילום: יהודה קלמן
צילום: יהודה קלמן

לאחר חודשים שהוא מכתת את רגליו בין משרדי הממשלה השונים, דופק על שולחנות, ומנסה לעשות משהו לטובת תושבי רחוב הרב שך, עשה הבוקר ראש עיריית ביתר-עילית, מאיר רובינשטיין, צעד 'מבריק', שיביא, כך נראה, לפירות המיוחלים.

תחילה, נתאר את הבעיה.

במהלך החודשים האחרונים עתידים 200 משפחות לאכלס את הרחוב החדש, רחוב הרב שך.

כדי להגיע אל מוסדות הציבור הקרובים ביותר, כמו גם אל קופות החולים, יהא עליהם לצעוד רגלית בעלייה תלולה ביותר, בה אין סיכוי לגרור עגלות תינוקות, גם לאנשים לא יהיה קל לעמוד בכך, שלא לדבר על נשים.

איך מסבירים את כל זה לפקידי ממשלה? ישב ראש העיר, מאיר רובינשטיין, ומצא רעיון. הוא הזמין חגיגית את בכירי משרד השיכון לישיבת עבודה במליאת העירייה, אבל קודם לכן ערך להם 'טיול רגלי', והצעיד אותם רגלית מרחוב הרב שך עד לרחוב קדושת לוי, שם נמצאים מרבית מוסדות הציבור.

הפמליה החלה בצעידה רגלית אך עד מהרה 'נשרו' חלק מהמשתתפים ונכנסו לרכבים...

תוך כדי, הצליח להוציא מהם הבטחה להעביר לשר את "הרשמים" ולהתאמץ למצוא את המקור התקציבי.

פרק תהילים, אגב, לא יזיק, כי בדרך להשגת התקציב יהא על השר אטיאס לשכנע את עמיתו ממשרד האוצר, השר יובל שטיניץ, לפתוח את הארנק של המדינה. וזה, כידוע, אחת מהמשימות הקשות ביותר עלי אדמות.

"משפחות המתאכלסים העתידיים – אמר רובינשטיין – יתקשו ללכת למוסדות הציבור בשכונה ויהיה עליהם לצעוד בעליה תלולה במיוחד כדי להגיע לקופת חולים, לבית כנסת, לגני הילדים, למרכולים ולשאר השירותים. עלינו לזכור כי מדובר במשפחות על טפם שיאלצו לעלות רגלית עם עגלות התינוקות למפלס שגובהו יותר מ-30 מטרים", פנה רובינשטיין אל הצועדים, בניסיון לשכנעם.

"נעביר את התרשמותנו לשר, שאין ספק שיאשר את הפרויקט ונמשיך במאמץ לאישור התקציב הנדרש", הבטיח מנהל מחוז ירושלים במשרד הבינוי והשיכון, משה מרחביה, בתום הסיור וישיבת העבודה שנערכה בעקבותיו.

אגב, לידיעת שטיניץ, אומדן עלות העבודות; כ- 2 מיליון שקלים.

ראש העיר, הרב רובינשטיין הזכיר למשתתפים גם את בקשתו הישנה בעניין העבודות הנדרשות לביצוע רמפה נוספת ברחוב מוצפי בעיר, שאוכלס כבר לפי כחמש שנים.

"בכדי לקשר בין רחוב מוצפי לרחוב החוזה מלובלין, שם נמצאים מרבית השירותים ומוסדות הציבור של השכונה, נאלצים התושבים על טפם, עם עגלות תינוקות, לצעוד במעלה מדרגות אינסופיות... זה בלתי נסבל...אנו זוכים תמיד לאוזן קשובה מכל הדרגים בכל ענייני העיר, החל מהשר, הרב אטיאס, המנכ"ל ואתם במחוז ואני מאוד מבקש שתסייעו לנו גם בעניין חשוב זה",











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}