כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

רב לכם • בג"ץ דחה את עתירת הנער שרצה להיות רב

בג"ץ דחה את עתירתו של משה רזיאל שריפי, הנער בן ה-14 שדרש להשתתף בבחינות הרבנות הראשית • האב, עו"ד ניסן שריפי, אינו מוותר: "אגיש תביעה נוספת"

אב ובנו. צילום: יעקב נחומי, בחדרי חרדים.
אב ובנו. צילום: יעקב נחומי, בחדרי חרדים.

בג"ץ דחה היום (ה) את עתירתו של משה רזיאל שריפי, הילד בן ה-14 שדרש להורות לגר"ש עמאר, מועצת הרבנות הראשית ומחלקת בחינות ההסמכה לרבנות, לבדוק את מחברת הבחינה שלו במסגרת בחינות ההסמכה של הרבנות בהלכות שבת.

בנוסף חייב בג"ץ את העותרים לשלם את הוצאות המשפט של הצד השני, בסך עשרת אלפי שקלים.

בדיון נכחו נציגי המשפחה ונציג של מועצת הרבנות הראשית, הרב רפאל מזרחי.

בג"ץ החליט שלא להתערב בהחלטותיו של הרב הראשי וקבע כי זכותו של הרה"ר לקבוע בעניינים מעין אלו ללא התערבות השופטים.

"אני שוקל להגיש תביעה כספית נגד הרב הראשי ונגד הרבנות", אומר עו"ד ד"ר ניסן שריפי, אביו של משה רזיאל בשיחה ל'בחדרי חרדים': "משה עצמו מאוכזב מההחלטה אבל הוא חסין נפשית יותר מאיתנו. לא הרב עמאר ולא אף גורם ימנע ממנו להיות רב חשוב בישראל".

בעתירה שהוגשה טען הרב הראשי בשמם של עורכי דינו כי קבלת הטענות וההיתר לבדוק את מחברת הבחינה של הנער תהווה פגיעה קשה במוסד הרבנות.

"הסמכתם של קטינים - תהא חוכמתם ובקיאותם אשר תהא - יש בה כדי לפגוע במוסד הרבנות ובמעמדם של רבנים המוסמכים על ידי הרבנות הראשית לישראל", נכתב בתשובת הרבנות לעתירה.

בתגובה לדברים כתב ד"ר שריפי כי המשיבים, לרבות הרב עמאר, מתעמרים בעותר, והינם חסרי תום לב, ואף תקף ישירות את התנהלותו של הרב הראשי לישראל, "המסתתר מאחורי פקיד הכפוף לו, ומטיל עליו את מלוא הנטל לעמוד בפני עתירה זו".

הוא הפנה את בית המשפט לכך, כי: "המשיבים מסתירים בתגובתם כי מי שביקש למנוע מהעותר להבחן הוא הרב עמאר עצמו ולא הרב רפאל מזרחי, מנהל מחלקת הבחינות והסמכה ברבנות הראשית לישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}