כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

השה הופרש - המצרים מפחדים • אירועי היום

על שם מה חגגו יהודי שכם את את מעמד הברכות? • מיהו היהודי שריגל למען סוריה? • על מה זכו לוחמי השב"כ לחנינה מהנשיא? • ומרדכי ואנונו - מורשע • י' ניסן, האירועים

השה הופרש - המצרים מפחדים • אירועי היום

ב' תמ"ט: בני ישראל מפרישים היום לראשונה, שה לצורך פסח מצרים, והמצרים אינם נוגעים בהם לרעה.

ב' תפ"ח: תענית צדיקים על פטירת מרים הנביאה ע"ה (בת עמרם ויוכבד ע"ה)

ב' תפ"ט: יהושע בן נון ובני ישראל, עוברים את הירדן (שנס לאחור) בחרבה ונמוגו כל מלכי כנען. באותו יום, מתרחשים לבני ישראל ניסים רבים ונוספים. על פי הגמרא, הגיעו היהודים היום להר גריזים והר עיבל, יהושע בונה מזבח מי"ב האבנים שהעלו מהירדן, מתקן את 'ברכת הארץ,', היהודים מתחייבים במצוות 'חלה', 'ערלה' ו'חדש'. יהודי שכם נהגו בעבר לעשות זכר ל'מעמד הברכות'.

ה' תרכ"ב: נולד הרה"ק רבי אלעזר הלוי רוזנפלד מאושפיצין זצוק"ל.

ה' תרצ"ה: נפטר הג"מ רבי טוביה הורביץ זצ"ל אב"ד שענשידוב.

ה' תשכ"ו: נפטר הג"מ רבי משה כהן דריהם זצ"ל בעל 'והשיב משה'.

ה' תשל"ב: נגזר דינם של הישראלי היהודי-הפרו ערבי, אודי אדיב ושאר חברי חולייתו שהורשעו בריגול למען סוריה. אדיב לא הביע חרטה על מעשיו, והצהיר שהוא מוכן נכון לבצע גם פיגועים. אדיב נידון ל-17 שנות מאסר, ודן ורד, יהודי אף הוא, שהביע חרטה על מעשיו, נידון ל-10 שנות מאסר. חברים אחרים בפרשה נידונו אף הם לתקופות מאסר שונות, קצרות יותר.

ה' תשל"ח: נפטר הג"מ רבי שרגא פיבל שטינברג זצ"ל ראש ישיבת תפארת ציון.

ה' תשד"ם: תחילתה של פרשת קו 300 או פרשת השב"כ, שבה אנשי השב"כ הרגו שני מחבלים שהשתלטו על אוטובוס ולקחו את נוסעיו כבני ערובה, לאחר לכידתם ובעת שהיו כבולים. לאחר מכן מסרו אנשי השב"כ עדויות שקריות על מעורבותם בפרשה, אך בסופו של דבר זכו לחנינה מנשיא המדינה.

ה' תשמ"ח: המרגל הישראלי מרדכי ואנונו, מורשע ונגזרות עליו 18 שנות מאסר בפועל. ואנונו היה טכנאי ישראלי שעבד בקריה למחקר גרעיני בדימונה, ומסר לעיתונאי תצלומים מתוך מתקני הקריה ומידע על יכולתה הגרעינית של ישראל. בעקבות כך נחטף לישראל, נשפט, הורשע, ולאחר שסיים לרצות את מלוא עונשו, שוחרר בתנאים מגבילים ונאסר שוב. ואנונו מכונה באמצעי התקשורת בישראל ומוכר כ"מרגל האטום" ועל ידי תומכיו "המתריע הגרעיני של ישראל".

ה'תשנ"ז: נפטר מר חיים הרצוג ז"ל נשיאה השישי של מדינת ישראל.

ה' תשס"ג: נפטר הג"מ רבי שלום משאש זצ"ל (ב"ר מיימון) רבה של ירושלים בעל 'תבואות שמש'.

ה' תשס"ח: נפטר הג"מ נסים הכהן זצ"ל (ב"ר אברהם מגוץ) בעל 'מעשה ניסים'..

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}