כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סנפלינג מ-300 מטר, כבר עשיתם? • תמונות

חברת החשמל מבצעת בימים אלו התקנת מכשירי ניטור בארובות בתחנת הכח בחדרה, בגובה של למעלה מ-300 מטר • צפו בעובדים גולשים לאיטם במורד הארובות

הירידה בסנפלינג. צילום: יוסי וויס
הירידה בסנפלינג. צילום: יוסי וויס

מי שנסע בכביש החוף בימים האחרונים, יכול היה להבחין בדמויות זעירות הגולשות לאורך ארובות תחנות הכוח 'אורות רבין' שליד חדרה. אותן דמויות זעירות הגולשות ב'סנפלינג' ממרומי הארובה הממוקמת בגובה של 300 מטרים (המבנה הגבוה במזרח התיכון) למרכזה על פני ההיקף החיצוני שלה, ומבצעים עבודות להתקנת מתקני ניטור בארובות התחנה.

הגלישה בסנפלינג מתבצעת במדורג בכל אחת משלושת הארובות, ומטרתה לצורך קיבוע המשטחים שבתוך הארובה, בעזרת ברגים מיוחדים, שעוברים דרך דופן בטון הארובה. אלו מסייעים לחיזוק המשטחים המותקנים על גבי הארובה, היוצרים מעברים שיאפשרו גישה להתקנת מכשירי הניטור בארובת הגזים.

חברת החשמל נמצאת בעיצומו של פרוייקט להתקנת מכשירי הניטור ב-56 ארובות בכל יחידות הייצור ברחבי הארץ. המכשירים מותקנים בתוך ארובת הגזים הפנימית - מודדים בזמן אמת את הפליטות ומשדרים את הנתונים ישירות לחדר הפיקוד של התחנה ולתחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה.

מכשירי הניטור החדשים מותקנים בנוסף למכשירים קיימים, בעקבות תקנות חדשות של המשרד להגנת הסביבה שייכנסו לתוקפן בקרוב.

מדובר במבצע מורכב ומסובך המבוצע בשילוב של אגפי התכנון, הביצוע והייצור של חברת החשמל וחברה קבלנית שאנשיה מתמחים בסנפלינג בתנאים קשים במיוחד.

יודגש, כי מדובר בעבודה לא שגרתית במסגרתה פועלים העובדים בתנאים מורכבים תוך עבודה בגובה רב ובין שמיים לארץ. עבודה זו המתבצעת למען שיפור איכות הסביבה דורשת הקפדה יתרה על כללי הבטיחות אך בנוסף גם לא מעט אומץ לב ומוטיבציה.








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}