כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לא להאמין: בקרית ארבע ימחזרו את העלונים

הררי העלונים המונחים בבתי הכנסיות מידי שבת, הביאו את רבה של קרית ארבע, הרב דב ליאור - לפסוק: יש להעביר את העלונים למיחזור ולא לגניזה

הגניזה תישאר מיותמת. מיכל גניזה
הגניזה תישאר מיותמת. מיכל גניזה



כל אחד מאיתנו מכיר את הבעיה: הכמות הגדולה של עלוני השבת המודפסים מידי שבוע בנושאים תורניים שונים מניחה בפני הקוראים וגבאי בית הכנסת שאלה מציקה: איך מביאים את כל העלונים לגניזה?

הרב דב ליאור, רב העיר קרית ארבע חברון, קובע כי הדרך הנכונה לאותם דפים היא הדרך של העברת עלוני השבת למחזור.

בהדרכתו של הרב דב ליאור הוחלט למיין את הגניזה לשלושה סוגים. סוג ראשון הוא גניזה חמורה, הכוללת חלקי ספרי תורה, תפילין ומזוזות, אשר התבלו ולא ניתנים לשימוש, אלו יועברו לגניזה מסודרת באמצעות המועצה הדתית.

סוג שני הוא ספרי קודש טובים, הניתנים לשימוש, אלו ימסרו למועצה הדתית אשר תעשה בהם שימוש על פי ראות עיניה בדרך שתמצא לנכון.

הסוג השלישי, אשר היווה עד היום את מרבית נפח הגניזה, ומוגדר "דפי גניזה", הכולל דפי פרשת שבוע, דפים מספרי קודש וספרי קודש שהתבלו עד כדי חוסר יכולת שימוש, יונחו בצורה מסודרת במיכלי מחזור שפוזרו בין השאר לצורך זה ברחבי קרית ארבע.

בסיום מכתבו מביע הרב ליאור את תקוותו שהתושבים ישתפו פעולה עם הסידור החדש, זאת לטובת כבודם של כתבי הקודש ומניעת בזיונם ועל מנת לסייע לשמור על קריה נקיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}