כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המשטרה תקפה את משפחת קרויס • צפו בוידאו מההרס

בחור נמלט מהמשטרה אל ביתו של 'קמב"ץ העדה' יואליש קרויס • המשטרה פרצה פנימה והתיזה גז מדמיע על בני המשפחה • קרויס משחזר את רגעי הדרמה • וידאו

יואליש קרויס, דקות לאחר האירוע. צילום: נחמן וייס
יואליש קרויס, דקות לאחר האירוע. צילום: נחמן וייס

דרמה התחוללה בשעות הצהריים (ד') בביתו של פעיל 'העדה החרדית', יואליש קרויס, בשכונת מאה שערים בירושלים.

אל שכונת בתי ורשא במאה שערים בירושלים הוזעקה ניידת משטרה לטפל בסיכסוך שכנים. צעיר חרדי שראה את ניידת המשטרה יידה אבן לעברה, לניידת נגרם נזק, אך לא היו נפגעים. המשטרה ביצעה מרדף אחר הצעיר, שנמלט אל תוך המבוך שזכה לשם התמוה מאה שערים.

לבסוף, מצא הנמלט מפלט בביתו של יואליש קרויס שם הדלת הייתה פתוחה. המשטרה פרצה לבית תוך כדי שהם משתמשים באלימות כלפי כל מי שהיה בדרכם.

בנוסף התיזו הבלשים, גז מדמיע לעבר בני הבית וגרמו לנזק לכלי הבית.

"הייתי מחוץ לבית וכנראה הדלת נשארה פתוחה", משחזר קרויס ל'בחדרי חרדים'. "שמעתי צעקות "הצילו" של אשתי והילדים והבנתי שמשהו מתרחש בתוך הבית".

קרויס ניסה להיכנס לביתו, אך נבלם על ידי בלשי המשטרה.

"הייתי מחוץ לבית ולא נתנו לי להיכנס", הוא אומר. לדבריו אחד מאנשי המשטרה ביקש ממנו שיציג בפניו את הטאבו על הבית והזהיר אותו שאם לא יתרחק יקבל לפניו גז פלפל.

"גם הבת שלי בת ה-13 רצתה לצאת ולברוח מהבית אבל לא נתנו לה. במקום זה היא נמצאת בטיפול רפואי בט.ר.מ. לאחר שנפצעה בחתכים על פניה והיא סובלת מכאבי גב".

אשתו של קרויס פנתה אף היא לטיפול רפואי לאחר שהותז על פניה גז פלפל על ידי אחד מהנוכחים בדירתו.

"אני לא מבין את זה. במשך 10 דקות לא ידענו מה קורה. כל אחד מספר לי כעת משהו אחר. אחד אומר שזה מישהו שרדפו אחריו מבתי ורשא, השני מספר כי הבלשים רדפו אחריו מרח' שטראוס, אני לא באמת יודע מה קרה שם".

מהמשטרה נמסר כי ניידת נשלחה לשכונת בתי וורשא לטפל בסיכסוך שכנים, נער שעבר במקום זרק אבן לעבר ניידת המשטרה ונעצר. המשטרה סירבה להתייחס לנושא התקיפה של משפחחת קרויס.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}