כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'העדה החרדית' מאיימת: חרם נגד 'מאוחדת'

ד"ר יאיר בירנבאום טרם מונה למנכ"ל הקופה, אך יש מי שכבר החליט להכריז מלחמה: "נחתים רבנים על עצומה נגד הקופה", אומרים ב'עדה' • הסיבה: חלקו בפרשת 'האם המרעיבה'

האם בבית המשפט
האם בבית המשפט

קופת חולים 'מאוחדת' תכריז בימים הקרובים על מנכ"ל חדש, אך מסתמן כי המינוי יגרור מחאה מצד גורמים ב'העדה החרדית'.

אם אכן לא יהיו שינויים, מי שיקטוף את התפקיד ד"ר יאיר בירנבאום, המשנה למנכ"ל המרכז הרפואי הדסה. גורמים שונים ב'העדה' לא רואים בעין יפה את המינוי, לאור העובדה כי ד"ר בירנבאום סומן על ידם כאחראי להגשת התלונה במשטרה בפרשת 'האם המעריבה'.

"מתארגנת שורה של רבנים לחתימה על עצומה הקוראת להחרים את קופת החולים, בה הלקוחות המרכזיים הם בני העדה החרדית", אישר קמב"ץ העדה החרדית, יואליש קרויס בשיחה ל'מעריב'.

לדברי קרויס וגורמים אחרים בירנבאום עלול להיתקל במערכה קשה מצדם והם לא יעבירו את המינוי בשקט. "כמו שהוא העליל עלילות על'האם המרעיבה', כך הוא עלול להביא לעלילות דומות כנגד חרדים כשיהיה מנכ"ל 'מאוחדת', אנחנו לא נישאר אדישים ואם צריך גם נצא להפגין כנגד המינוי".

כזכור, במשטרה עצרו לפני שנתיים את האם בחשד כי נהגה להעריב את בנה בן השלוש. הילד אושפז בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מתת משקל קיצוני שהתייצב לאחר טיפול בביה"ח.

לאחר תקופה קצרה, הוגש כתב אישום נגד האם, אך הסדר טיעון נחתם מול הפרקליטות, במסגרתו הורשעה בהתעללות וקיבלה שלוש שנות מעצר בית.

בעבר ארגנו מספר גורמים עצומה עליה חתמו 4000 פעילי 'העדה' אשר קראה להחרים את קופת חולים מאוחדת. גם ד"ר בירנבאום קיבל שורה של איומים טלפוניים לביתו, עקב מעורבתו בפרשה.

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה כי "ההודעות על חרמות היו מאז ומתמיד פרי דמיונם של בודדים אשר אינם מייצגים אף אחד פרט לעצמם. הדסה קיימה ומקיימת יחסים מצויינים עם כל העדות בירושלים ובכלל זה, העדה החרדית. אנו מגנים בכל תוקף את הניסיונות לפגוע בשמו של ד"ר יאיר בירנבאום, שהוא רופא ומנהל מצטיין".

מקופת החולים מאוחדת נמסר בתגובה כי "ההליך לבחירת המנכ"ל החדש של הקופה מתנהל על פי הכללים, כאשר המועמדים שיקבל את הניקוד הגבוה ביותר מוועדת האיתור ברשות השופטת, מוזמנים לראיונות, על ידי דירקטוריון הקופה. לבחירת המועמד הטוב מבין כולם. כל עוד לא הסתיים ההליך, הקופה לא תתייחס לאף מועמד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}