כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לא שובתים: האם שכר הח"כים יעלה?

חשבתם שחברי הכנסת מנצלים את הפגרה כדי לסייע בניקיון ביתם? ובכן, טעיתם • בעיצומה של הפגרה התכנסה ועדת הכנסת כדי לדון בתנאי שכרם של חברי הכנסת והקימה צוות מיוחד

הכנסת. צילום: יעקב נחומי
הכנסת. צילום: יעקב נחומי

חשבתם שחברי הכנסת מנצלים את הפגרה כדי לסייע בניקיון ביתם? ובכן, טעיתם. בעיצומה של הפגרה התכנסה הבוקר (ד) ועדת הכנסת כדי לדון בתנאי שכרם של חברי הכנסת.

במהלך הדיון העלה יו"ר הועדה, יריב לוין, את הצעת ח"כ מאיר שיטרית להקים צוות ח"כים, על מנת לבחון את תנאי עבודת חברי הכנסת והצוות הנלווה לחבר הכנסת. לוין גם התייחס לביקורת שנמתחה בחלק מכלי התקשורת על הכוונה לדון בהעלאת שכרם של הח"כים. "בעבר מכשיר פקס אחד, שימש כמה ח"כים", אמר. "מציאות החיים, ריבוי ומרוץ כלי התקשורת, מחייבים חשיבה מחודשת, והתאמת תנאי העבודה, למציאות הנוכחית".

הוא הביע צער על הפרשנות המעוותת שניתנה למטרות הצוות, וקרא לח"כים, לא לסגת מדעותיהם עקב כתבות בעיתונות. עוד אמר לוין: "ביכולתי להוציא לח"כים כתב מינוי, ללא אישור הוועדה. אולם, סברתי שיהיה יותר נכון להקים את הצוות בהתייעצות ובאישור הוועדה".

חברי הכנסת אילן גילאון ואיתן כבל, שהתנגדו להקמת הצוות, תהו לפשר דחיפות הקמתו בפגרה. גילאון אמר שלא נכון להקים את הצוות בזמן שרופאים בשביתה. כבל ביקש לדחות את הדיון לתחילת מושב הקיץ ולדון בו בכובד ראש. ולחילופין להגדיר את הסמכויות בכתב מינוי.

ח"כ רחל אדטו ביקשה מהצוות לא לדון בשכר הח"כים, ולהותיר את הנושא לועדת גרונאו.

ח"כ דוד רותם הציע, שהצוות ידון אף במחויבותם של הח"כים. בנוסף, הציע שמסקנות הצוות יובאו כהמלצות בפני ועדת גרונאו, המייעצת לוועדת הכנסת בנושאי שכר ותנאי חברי הכנסת.

כאמור, הוועדה אישרה את הקמת הצוות בראשות ח"כ מאיר שיטרית. בצוות יהיו חברים הח"כים אברהם מיכאלי, זאב אלקין, דניאל בן-סימון, רוברט אילטוב ועינת וילף.

בתוך כך אישרה הוועדה גם את בקשת סיעת 'העצמאות', כי ועדת הכנסת תכיר בה, כמייצגת את מפלגת 'הדרך השלישית' של ח"כ לשעבר אביגדור קהלני, לפי חוק מימון מפלגות.

סיעת העצמאות חתמה על הסכם עם מפלגת העבודה בדבר חלוקת כספי מימון מפלגות שמקציבה הכנסת. על פי ההסכם, סיעות העבודה והעצמאות יתחלקו באופן שווה בכספי מימון המפלגות של סיעת העצמאות. לאור ההסכם, תקציב סיעת העצמאות יעמוד ע"ס 229,425 ₪ לחודש. עוד סוכם, כי מפלגת העבודה תישא בעצמה את חובותיה, נוכח הערכה שנכסי המפלגה זהים לחובותיה.

לאור הסיכום ולצורך קבלת כספי מימון מפלגות, הסיעה ביקשה מהועדה, לאשר את ההסכם עליו חתמה עם מפלגת הדרך השלישית, לפיו, סיעת העצמאות תייצג את המפלגה בכנסת.

ח"כ עינת וילף אמרה, שמפלגת הדרך השלישית, הינה נטולת חובות ונכסים. לאחר האישור, הסיעה תקים מוסדות ומנגנון למפלגה, וכן תפעל לשנות את שמה של המפלגה ואת מטרותיה. הועדה אישרה פה אחד, את בקשת סיעת העצמאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}