כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

תיעוד: חמאס יורה מלב אוכלוסייה אזרחית בעזה

ארגון הטרור עושה שימוש ציני באוכלוסייה אזרחית, תוך שיגור רקטות אל עבר ישראל מתוך בתי ספר ומסגדים • צפו בתיעוד וידאו שמפיץ החמאס

צילום: חמאס
צילום: חמאס

חמאס עושה שימוש ציני באוכלוסייה אזרחית, לה הוא כביכול מתיימר לסייע, תוך שהוא משגר רקטות לעבר ישראל מלב לבן של השכונות ברצועת עזה. תיעוד וידאו שפורסם בימים האחרונים על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, מוכיח זאת.

השימוש הציני באזרחים כ"מגן אנושי" נועד לצמצם את מידת פגיעותם של חמאס ושאר ארגוני הטרור ולהעניק להם מעין "חסינות" מפני פעולות הסיכול והמנע של צה"ל, בהיותם מודעים להקפדתה של ישראל להימנע עד כמה שניתן מפגיעה באזרחים. בכך הם מנצלים את מוסריותו של צה"ל.

ירי הרקטות מתבצע על ידי חמאס מקרבת בתי מגורים של אזרחים פלסטינים ולעיתים אף מקרבת מוסדות חינוך ומסגדים. חוליות הירי מתמקמות במכוון בקרבת בתי מגורים על מנת להסוות את חוליות המשגרים ולהגן עליהן מפני צה"ל. הירי משבש את שגרת החיים של האוכלוסייה, חושף אותה לפעילות סיכול ומנע של צה"ל ומסכן את חיי התושבים.

זאת ועוד, ירי מתוך אוכלוסייה אזרחית מאפשר לחמאס לזכות בנקודות מול הקהילה הבינלאומית, תוך שהוא מציג את צה"ל כמי שפועל נגד אזרחים בלתי מעורבים. בדו"ח שפרסם לאחרונה מרכז המידע מודיעין ולטרור, נטען כי תפיסה זאת שואבת השראתה מהניסיון שצבר חיזבאללה בלבנון ומהניסיון שצברו ארגוני הטרור הפלסטינים במהלך מערכת הטרור שהם מנהלים נגד ישראל מאז סוף שנת 2000.

"חמאס ושאר ארגוני הטרור העתיקו ואף פיתחו את תפיסת הלחימה של חיזבאללה המבוססת על ניצול האוכלוסייה האזרחית כ"מגן אנושי", תוך התאמתה לתנאי הזירה העזתית, העדיפים על אלו של דרום לבנון. השימוש בתושבים הפלסטינים כ"מגן אנושי", המהווה פשע מלחמה והפרה בוטה של דיני הסכסוך המזוין ופשע נגד האנושות, מתבצע באופן שוטף ע"י ירי רקטות ומרגמות משטחים בנויים, המאוכלסים בצפיפות ובסמיכות למבנים ומתקנים (כולל מוסדות חינוך ומסגדים) הזוכים להגנה מיוחדת עפ"י אמנות ג'נבה", טוענים במל"מ.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}